تولیدی 20 دی 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

احداث دو سد مهم در بخش کشاورزی ورزقان

به گزارش آوای ورزقان، منطقه آذربایجان شرقی، حسن یحیوی در جمع خبرنگاران افزود: در راستای تجمیع و جمع آوری روان آب‌های موجود در شهرستان ورزقان و پیگیری جدی و ویژه دولت تدبیر امید به این موضوع در بخش کشاورزی احداث دو سد مهم حاجیلار  و آقبلاغ در آینده نزدیک می تواند نیازها کشاورزان منطقه و توسعه بخش کشاورزی را در منطقه عملی کند.

وی افزود: در راستای توسعه بخش کشاورزی در منطقه، سد حاجیلار در بخش خاروانا با ظرفیت ۵۵ میلیون مترمکعب که بیش از ۵۰درصد عملیات اجرایی آن به اتمام رسیده و همچنین سد آقبلاغ سیه کلان با پنج میلیون مترمکعب در بخش مرکزی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

فرماندار ورزقان، توسعه روستاها و ایجاد اشتغال پایدار را در مناطق روستایی این شهرستان مهم برشمرد و گفت: با وجود نیروی کار و فرصت های اشتغال در روستاها آموزش و ترویج کشاورزی اقلیم هر روستا به جوانان و افراد جویای کار می توان زمینه توسعه و اشتغال را در این روستاها فراهم کرد.

وی افزود: امیدواریم امسال با همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به موقع اشتغالزایی بتوانیم بیش از ۱۸۰ طرح مختلف کشاورزی را برای اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان این منطقه فراهم کنیم.

یحیوی گفت: توجه به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد زیرساخت ها و تکمیل تجهیزات این بخش در روستاهای این شهرستان که بیش از ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان را شامل می شود می تواند گامی مهم و عملی در ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها را فراهم سازد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *