استانی 25 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کوتاهی در عمل به قانون ۳ درصدی اشتغال معلولین، با اهداف نظام مغایرت دارد

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، اسماعیل سعیدی در جلسه بررسی آسیب ها و معضلات اجتماعی در سازمان بهزیستی استان با تاکید بر اجرایی شدن قانون سه درصدی اشتغال معلولان توسط سازمان های دولتی، اظهار کرد: پنج درصدی کردن قانون سه درصدی اشتغال معلولان، دردی را دوا نخواهد کرد، چرا که برخی دستگاه های دولتی در عمل به همین قانون سه درصدی کوتاهی می کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از معضل اجرایی نشدن قانون سه درصدی به نقص قانون مربوط می شود، اعلام کرد:باید در این قانون تجدید نظر شود و سازمان های دولتی باید بدانند که اجرایی نکردن این قانون با اهداف نظام جمهوری اسلامی مغایرت دارد.

تخصیص ۶۰ هزار تومان برای هر زوج جهت مشاوره قبل ازدواج در بودجه ۹۴

وی همچنین به قانونی مصوب دیگری در بخش ازدواج جوانان اشاره و تصریح کرد: جهت پیشگیری از معضلات طلاق و معلولیت، مجلس در بودجه ۹۴، اعتبار ۶۰ هزار تومانی برای هر زوج جهت مشاوره قبل ازدواج اختصاص داده است و مقرر شده که در بودجه ۹۴ برای جلوگیری از افزایش آمار طلاق در کشور اعتباری جهت مشاوره قبل ازدواج جوانان اختصاص یابد.

اعتماد مردم، سرمایه اصلی نظام جمهوری اسلامی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت جذب مشارکت مردمی جهت حل معضلات اجتماعی خاطرنشان کرد:باید نهادهای حمایتی چون بهزیستی از ظرفیت های مردمی برای حل معضلات اجتماعی بهره بگیرد، متاسفانه برخی از موسسات برای جذب کمک های خیران با اهداف خاصی فعالیت می کنند و این عملکرد آنها منجر به سلب اعتماد مردم از این نهاد ها و کاهش مشارکت های مردمی می شود، چرا که اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی است و باید برای سرمایه گذاری مردم در این نهادها جهت حل معضلات اجتماعی، فرهنگ سازی شود.

وی  با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در خصوص معضلات اجتماعی احساس نگرانی می کند، گفت: متاسفانه خبر کودکان بدسرپرست و بی سرپرست ایران در رسانه های خارجی جنجال به راه انداخته بود، باید نسبت به حل این معضلات اهتمامی جدی بورزیم.

وی افزود: شورای نگهبان نیز نسبت به  عدم درج عنوان فرزندخواندگی در شناسنامه کودکان بی سرپرست حین واگذاری به خانواده ای دیگر، ایراد گرفته بود و اعلام کرد که  از نظر شرعی ایراداتی متوجه این اقدام است.

سعیدی تاکید کرد: غفلت از معضلات اجتماعی منجر به بروز و افزایش معضلات جبران ناپذیری در جامعه خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید برای حل معضلات جامعه مدرن و امروزی، بخصوص معضلات اجتماعی راه حل ها و راهکارهای خود را بروز رسانی کنیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس در خاتمه گفت: در بودجه سال گذشته تاکید شده بود که جهت افزایش اعتبارات، نهادهای حمایتی چون بهزیستی مورد توجه قرار بگیرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *