استانی 07 بهمن 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۴۰ روستای ورزقان در محاصره برف و کولاک/

رئیس اداره راهداری شهرستان ورزقان در گفت گو با  خبر نگار http://آوای ورزقان گفت: محورهای اصلی منتهی به شهرستان ورزقان اعم از ورزقان به طرف خاروانا، ورزقان به طرف اهر و ورزقان به طرف خواجه-تبریز از ساعت اولیه بارش برفی روبی و نمک پاشی شده و تردد امکان پذیر است.

جابر حبیبی ادامه داد: از آن جا که میزان بارش برف زیاد می باشد  ولی با اعزام اکیپ های مختلف در همه مسیرهای روستای برفی روبی جاده های روستای به سرعت ادامه دارد و اکثرا در اکثر محورها تردد انجام می گیرد.

وی در ادامه به وضعیت جاده روستاهای دور دست و جنگلی اشاره کرد و گفت: تا امروز ظهر ساعت  ۱۳، برف روبی محور های مواصلاتی حدود ۴۰ روستا باقی مانده که به دلیل صب العبور بودن و حجم زیاد برف و کولاک شدید عقب افتادند که باید با بلدوزر این جاده ها برفی روبی شوند، در  چند روز آینده جاده این روستاها نیز برف روبی خواهد شد.

رئیس اداره  راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ورزقان با اشاره به افت دما و احتمال وجود یخبندان گفت: از مردم و رانندگان عزیز خواهشمندیم از سفر های غیر ضروری اجتناب کنند و با ایمنی و احتیاط و صبر حوصله کامل رانندگی کنند و با خود زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی همراه داشته باشند و همچنین خودرو های خود را به بخاری مجهز کنند.

گفتنی است که  برخی از روستاهای جنگلی و دور افتاده  و صب العبور کوهستانی مثل (طویل،کلم،ساری چمن، خوینه رود،اوزی، کرنگان،بالوجه،ونستان،ملک طالش،مشک عنبر،سمسام کندی،بورین درق،کالیجان،خاک وانق،مزرع سواره،خلف انصار،اجاق کندی،سرپادرق،دهلیق،کلانو…) با بارش های معمولی نیز راه های مواصلاتیشان روزهای مسدود می ماند و مشکل اصلی این روستا ها این است که بعد از برف روبی با کوچک ترین کولاک، جاده ها را دوباره گرفته و مسدود می شود.

شایان ذکر است بارش برف در دو روز گذشته در شهرستان ورزقان بیشترین میزان بارش در سال جاری بوده است

 

انتهای پیام/

 

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *