استانی 13 بهمن 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آینده شهرستان ورزقان بسیار روشن است

http://به گزارش آوای ورزقان؛ فرماندار ورزقان گفت: با استمرار وحدت و هماهنگی که هم‌اکنون در بین مسئولین ارشد شهرستان حاکم است در آینده نزدیک، ورزقان می‌تواند با بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود به یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرستان‌های استان تبدیل شود.

حسن یحیوی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورزقان هم‌زمان با دومین روز از دهه مبارک فجر، گفت: از یک و نیم سال گذشته با وحدتی که بین مسئولین ارشد شهرستان به وجود آمده اقداماتی خوبی در جهت تحقق مطالبات مردم شکل‌گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی بیمارستان ورزقان یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های مردم شهرستان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته اکنون شاهد انجام عمل‌های جراحی و دیالیز بیماران دیالیزی در این بیمارستان هستیم.

وی احداث بزرگراه خواجه – ورزقان را یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: یک و نیم سال قبل که با قبول مسئولیت فرمانداری شهرستان ورزقان به این شهرستان آمدم این پروژه در طول ۳ سال ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی به لطف خداوند و با توجهات صورت گرفته استاندار و پیگیری‌های نماینده شهرستان این پروژه در ۱۸ ماه گذشته به پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصد رسیده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال آینده این پروژه ۷۰ الی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر اینکه مردم شهرستان تردد ایمنی در مسیر ورزقان به مرکز استان خواهند داشت؛ شاهد حضور گردشگران بسیار برای استفاده از طبیعت بی‌نظیر شهرستان و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری به جهت فاصله نزدیکی که با مرکز استان دارد خواهیم بود.

یحیوی تصریح کرد: با پیگیری‌های خدابخش استاندار و علیزاده نماینده شهرستان در تلاش هستیم تا با انعقاد تفاهم‌ نامه‌ای بین وزارت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی این پروژه با عبور از بخش خاروانا به مرز نودوز برسد که در این صورت این مسیر به یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی استان تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره با جلسه اخیر استاندار آذربایجان شرقی و مجمع نمایندگان استان با جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و پیگیری‌های علیزاده نماینده شهرستان، از دستور معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر تولید ۱۰۰ هزار تن کاتد مس در شهرستان ورزقان خبر داد و بیان داشت: در کنار این طرح، ایجاد شهرک صنعتی و تخصصی مس که به تصویب هیئت محترم دولت رسیده است می‌تواند اشتغال‌زایی قابل‌ توجهی در شهرستان ایجاد و به توسعه شهرستان ورزقان در بخش‌های مختلف منجر شود.

فرماندار ورزقان با اشاره به فعالیت ۲ معدن طلا در شهرستان با مشارکت سرمایه گذران داخلی و خارجی، عنوان کرد: با توجه به وجود ظرفیت مهمی چون سد حاجیلار و عبور خط انتقال گاز صادراتی از شهرستان با جلب نظر سرمایه‌گذاران چینی و داخلی و انجام مراحل اولیه طرح درصدد هستیم یک واحد پتروشیمی در بخش خاروانای شهرستان ایجاد کنیم که می‌تواند در توسعه بیش‌ازپیش شهرستان بسیار مؤثر باشد.

وی آب‌رسانی به ۷۰ روستای شهرستان و انجام عملیات عمرانی و آسفالت‌ریزی در بیش از ۵۰ روستایی شهرستان را از دیگر اقداماتی دانست که در شهرستان انجام‌شده و با شروع فصل کاری جدید نیز ادامه خواهد یافت.

یحیوی در پایان با اشاره اینکه کلاس‌های آموزشی متعددی در شهرستان در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارآفرینی و حرفه‌آموزی به جوانان باهدف ایجاد اشتغال پایدار در حال برگزار است؛ از همراهی‌ها و تلاش‌های امام‌جمعه، نماینده و اعضای شورای تأمین در جهت توسعه شهرستان تشکر کرد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *