استانی 19 بهمن 1396 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گزینش نیروی کار برای بهزیستی ورزقان

به گزارش آوای ورزقان؛محسنی بندپی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان اداری و پروژه های بهزیستی شهرستان ورزقان در دهه مبارک فجر با اشاره به اورژانس اجتماعی گفت:اورژانس اجتماعی یک مرکز فوریت های اجتماعی است، نگاه ما به سلامت اجتماعی از سال های پیشین بود که در جهت کاهش مرگ و میر مادران و کودکان زیر یک سال و پنج سال و افزایش امید به زندگی تلاش کردیم اما از مفهوم سلامت اجتماعی غفلت کردیم که افزایش طلاق و اعتیاد و کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن آسیب های اجتماعی و مشاهده کوکان کار را در پی داشته است.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اورژانس اجتماعی در سال ۱۳۷۸ راه اندازی شد تا در بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی دخالت تخصصی کند و در کاهش طلاق و خودکشی ها ورود پیدا کند اما هفت یا هشت سال متوقف شد که با مطرح شدن در هیات دولت، رئیس جمهور تاکید کردند تا در برنامه ششم توسعه به آن پرداخت شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یکی از نقاط بسیار کلیدی در قانون برنامه ششم، پیشگیری از معلول زایی در کشور است، گفت: در ماده ۷۵ قانون برنامه ششم غربالگری ژنتیک ازدواج را اجبار کردیم که استان آذربایجان شرقی در این زمینه پیشتاز است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره ۱۴۸۰ تصریح کرد: سال گذشته به ۹۰ هزار نفر مشاوره تلفنی رایگان از طریق این مرکز داده شد.

بندپی گفت: اورژانس اجتماعی در ۱۱ شهرستان استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده است و از ۱۵ فروردین ماه سال آینده، نیروهای تخصصی در رشته های روانشناسی، مددکاری و علوم اجتماعی در شهرستان ورزقان نیز جذب خواهد شد.

وی در آخر وعده کمک ۱۰۰ میلیون تومانی را برای تجهیز ساختمان اداره بهزیستی شهرستان ورزقان داد

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *