استانی 08 فروردین 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۲ اتفاق مهم در استان/ معدن طلای اندریان مجوز فعالیت دارد

گفت گوی عیدانه آوای ورزقان با فرماندار شهرستان ورزقان:

اخیرا تعدادی از مردم روستاهای همجواره معدن طلای اندریان در اعتراض به فعالیت غیر اصولی این معدن جلو معدن تجمع کرده بودند که در این مورد و مسائل  مهم شهرستان ورزقان با فرماندار گفتگوی انجام دادیم.

توصیه شما به مردم منطقه و روستاهای همجواره معدن طلای اندریان؟

دولت حافظ جان و مال مردم منطقه است و ما مکلف هستیم به مردم خدمت کنیم و مردم عزیز منطقه نباید نگران جانشان باشند و باید مطمئن باشند دولت تمام فعالیت های معدن طلای اندریان را کنترل می کند ،سازمان محیط زیست به جد در معدن حضور دارد و در همین جهت دو نفر از بهترین کارشناسان خود را مامور کرده تا بر فعالیت های معدن طلای اندریان نظارت کامل کنند.

اگر معدن اندریان اصول محیط زیست را رعایت نکند چه اقداماتی انجام خواهید داد؟

از مردم منطقه می خواهم در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی معدن طلای اندریان ،تخلفات انجام گرفته را فورأ به صورت مکتوب به فرمانداری یا اداره کل محیط زیست‌ آذربایجان شرقی ارائه دهند ،معدن طلای اندریان مکلف است تمام اصول زیست محیطی را رعایت کند، در غیر این صورت جلو فعالیت این معدن گرفته خواهد شد، وظیفه ما حمایت از سرمایه گذاری و اشتغال است ولی هر زمان خلافی صورت گیرد بلافاصله اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

نظر شما در مورد رسانه های خارجی که روی اتفاقات معدن زوم کرده بودند چیست؟

پوشش خبری اتفاقات معدن طلای اندریان توسط رسانه های خارجی کشور همسایه برای ایجاد تفرقه است، رسانه های خارجی نسبت به مردم و نظام جمهوری اسلامی بغض و کینه دارند و می خواهند مردم را انحراف و بینشان تشنج ایجاد کنند.

معدن طلای اندریان مجوز دارد؟

معدن طلای اندریان از تمام دستگاه های دولتی مجوز فعالیت گرفته است و برای مجوز محیط زیست نیز اقدام کردند اما تاکنون از سوی محیط زیست پروانه ای صدور نشده است، فعالیت های معدن طلای اندریان بر اساس مصوبات استانی است و زیر نظر مستقیم اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی فعالیت می کند.

مهمترین برنامه های سال ۹۷ را اعلام کنید؟

در سال ۹۷ ادامه و از سرگیری پروژه های سال گذشته از جمله بزرگراه خواجه_ورزقان،توسعه معدن سونگون، پیگیری کارهای معادنی که دست نخورده باقی مانده اند،کلاس های آموزشی اجتماعی وفرهنگی در اولویت قرار دارند و سعی بر این خواهد شد که یک باند بزرگراه خواجه-ورزقان افتتاح شود،امسال شاهد ایجاد کارخانجات ذوب مس در معدن سونگون خواهیم بود.

نقش رسانه های بومی محلی را چگونه ارزیابی می کنید؟

جهت پیشرفت جامعه رسانه نقش اساسی دارد رسانه ها چشم بینا و نقطه قوت ما هستند،حمایت از رسانه ها را وظیفه خود می دانیم و من به عنوان فرماندار شهرستان ورزقان همان طور که قبلا از مسئولان تمام ادارات شهرستان خواستم، می خواهم آستانه تحمل خود را در برابر انتقادات بالا ببرند.

مهمترین کارهای که در شهرستان انجام گرفت؟

۲ اتفاق مهم در استان افتاده ،یکی این که دولت با احداث کارخانجات ذوب مس در معدن سونگون ورزقان موافقت کرد و اتفاق دوم تصویب هیئت دولت و اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان برای بخشش سود و جریمه وام کشاورزان و آسیب دیده گان زلزله سال ۹۱ در منطقه به مدت سه سال که جا دارد از تلاش های نماینده ورزقان ،استاندار و نماینده ولی فقیه در استان تشکر و قدردانی کنم.

و صحبت آخر شما؟

ورزقان یکی از آرام ترین شهرستان های آذربایجان شرقی است و باید از مردم فهیم منطقه و اعضای شورای تامین،امام جمعه و نماینده ورزقان شهرستان ورزقان تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *