استانی 16 فروردین 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رفع مشکل اینترنت روستاهای شهرستان ورزقان تا پایان سال ۹۷

به گزارش آوای ورزقان، حسن یحیوی در جلسه شورای ICT  استان که با حضور علیزاده نماینده مردم ورزقان-خاروانا، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیران اپراتورهای تلفن همراه در استان که به میزبانی شهرستان ورزقان، برگزار شد، با تأکید بر اینکه پیگیری مطالبات مردم ازجمله تأکیدات رئیس‌جمهور محترم است، اظهار داشت: رفع مشکلات مرتبط با تلفن ثابت و سیار و اینترنت پرسرعت و همراه ازجمله مطالبات مردم شهرستان است.

وی افزود: به لطف رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباط‌جمعی مردم می‌توانند از تمامی اخبار درآن‌واحد باخبر شوند که این مهم با دسترسی به زیرساخت‌های مخابراتی ممکن می‌شود و مردم شهرستان ورزقان نیز در همین راستا استفاده از اینترنت پرسرعت حتی در دورترین نقاط شهرستان را ازجمله نیازهای ضروری می‌دانند.

فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به مشکل آنتن دهی تلفن همراه، توسعه شبکه تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت در برخی نقاط و روستاهای شهرستان، تصریح کرد: ازآنجایی‌که رفع این مشکلات ازجمله مهم‌ترین خواسته‌های مردم در کنار دغدغه‌های چون اشتغال است انتظار می‌رود مشکلات موجود در حداقل زمان ممکن رفع شوند.

نماینده مردم ورزقان_خاروانا در مجلس نیز با اشاره به اقدامات اخیر صورت گرفته در حوزه مس و شروع مجدد طرح‌های توسعه معدن مس سونگون در آینده نزدیک و اقداماتی نظیر اخذ مجوزهای اولیه ایجاد واحد پتروشیمی در بخش خاروانا در کنار دیگر ظرفیت‌های شهرستان، خاطرنشان کرد: قطعاً در آینده نه‌چندان دور ورزقان به یکی از توسعه‌یافته‌ترین شهرستان‌های استان تبدیل خواهد شد و این امر نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی نظیر توسعه شبکه تلفن ثابت و همراه و کیفیت مطلوب اینترنت پرسرعت و همراه است.

وی افزود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن، اکنون زیرساخت‌های ارتباطات به یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه تبدیل‌شده و توسط مردم مطالبه می‌شود.

رضا علیزاده پیگیری مطالبات مردم را ازجمله وظایف یک نماینده مجلس عنوان و از پیگیری مسائل مربوط به حوزه ICT شهرستان از وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد تا بر این اساس مشکلات شهرستان در زمینه تلفن ثابت و سیار و اینترنت پرسرعت و همراه در آینده نزدیک رفع گردند.

خرامش مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز در این جلسه اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۹۷ اکثر روستاهای شهرستان تحت پوشش اینترنت(پرسرعت و یا همراه)  قرار گیرند که شایسته است در این زمینه از پیگیری‌های نماینده و فرماندار محترم شهرستان از سطوح مختلف تشکر نمایم.

وی افزود: به‌منظور کاهش مشکل آنتن دهی تلفن همراه در نقاط مختلف طی توافق با اپراتورهای تلفن همراه مشترکین اپراتورهای مختلف می‌توانند از خدمات رومینگ استفاده کنند تا از این طریق مشکل آنتن دهی به حداقل برسد.

وی همچنین از امکان استفاده از اینترنت همراه پرسرعت شرکت های وب توسط مشترکین هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در ۳۵ روستای شهرستان خبر داد.

 

انتهای پیام/

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *