استانی 18 خرداد 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

حمایت از مردم مظلوم فلسطین حرکت بشر دوستانه و انسانی است/مهمترین خواسته مردم ادامه طرح های توسعه/مشکل آب آشامیدنی ۶۵ روستا برطرف خواهد شد

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی گفت: برپایی راهپیمایی‌های روز جهانی قدس با محوریت نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک حرکت بشر دوستانه و انسانی‌ و همچنین مایه‌ی افتخار برای مردم ولایت‌مدار ایران است.

به گزارش آوای ورزقان «رضا علیزاده» در جمع راهپیمایان روز قدس در ورزقان با بیان این‌که روز قدس روز انزجار و نفرت ملت‌های آزادی خواه دنیا از رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: امروز آزادی خو‌اهان در اقصی نقاط دنیا به منظور ایستادگی در مقابل استکبار و در حرکتی نمادین، ظلم ستیزی و عدالت خواهی خود را بر سر اشغالگران صهیونیست فریاد می‌زنند.

وی مهم‌ترین راهکار تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» را  تقویت واحدهای تولیدی و محدود کردن واردات کالا دانست و خاطر نشان کرد: راه نجات کشور از مشکلات موجود همدلی، وحدت، مقاومت و استفاده بهینه از منابع است.

نائب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به برخی مسائل و مشکلات موجود در شهرستان، گفت: شروع مجدد و راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب، پالایش و اسید سولفوریک و طرح‌های توسعه معدن مس سونگون مهم‌ترین خواسته مردم شهرستان است که طی دو سال گذشته با پیگیری‌های انجام گرفته دستور شروع مجدد این طرح‌ها توسط رئیس جمهور صادر شد.

وی با اشاره به شروع پروژه‌های توسعه معدن مس در سال ۸۹ و تعطیلی این طرح‌ها در سال ۹۲، اظهار کرد: توقف طرح‌های مذکور ناشی از برخی سو دیدگاه در مدیریت وقت شرکت ملی صنایع مس کشور و همراهی برخی مسئولین شهرستانی با آن تفکرات است. سرانجام پس از تلاش‌های بسیار و با همراهی مسئولین شهرستان، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و مجمع نمایندگان استان موفق به اخذ دستور شروع مجدد طرح‌های توسعه شدیم.

علیزاده با بیان این‌که بسیاری معتقد بودند که بازگشت پروژه‌های مس به دلیل عدم توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی غیر ممکن است، افزود: اراده و خواست مردم، پشتوانه، بزرگترین انگیزه و ابزار برای محقق شدن پروژه‌های ذوب بود.

وی در ادامه تصریح کرد: تغییراتی که در مدیریت شرکت ملی مس ایران و مس سونگون انجام شد در راستای شروع مجدد کارخانه‌های ذوب بود تا اشخاصی که در راس کار هستند به اهمیت این طرح‌ها واقف باشند.

رضا علیزاده گفت:آب آشامیدنی ۶۵ روستا از سد حاجیلار به میزان ۳ میلیون متر مکعب اختصاص یافته است و با این اجرای طرح مشکل آب مصرفی خانگی برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *