استانی 23 خرداد 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تکمیل زنجیره تولید در منطقه مس آذربایجان

مشروح صحبت های مدیرعامل شرکت مس در سونگون:

به گزارش آوای ورزقان، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر در مراسم معارفه «رضا شریفی» مدیر جدید منطقه مس آذربایجان و با اشاره به وجود همدلی و هم‌زبانی بی‌نظیری که در مجموعه مس سونگون حاکم است گفت: با وجود این ویژگی‌ها مجموعه مس سونگون در دوماهه‌ نخست سال جاری رکوردهای بسیار خوبی در زمینه تولید کنسانتره به دست آورد.

وی با تأکید بر این‌که هم‌اکنون در مجتمع مس سونگون تولید به ازای هر نفر ۲۲ تن است که نزدیک به ۲۵ تن استاندارد جهانی تولید مس در دنیا است گفت: قطعاً با وجود این انرژی می‌توانیم در ۱۴۰۰ یک مجموعه بالنده و سرزنده با یک زنجیره کامل تولید مس را در سونگون داشته باشیم.

بنی‌اسدی راد با بیان این‌که شرکت مس برای احداث واحد ذوب و تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن مس کاتد باید حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه کند گفت: برای احداث واحد ذوب مس در طول ۳ سال، سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گفته او، سالانه ۳۰۰ هزار تن کنسانتره مس در مجتمع مس سونگون تولید می‌شود و باید برای تأمین خوراک واحد ذوب، این میزان تا سال ۱۴۰۰ به ۴۰۰ هزار تن افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت مس در ادامه با اشاره به این‌که ما از ابتدای سال جاری با یک هجمه سنگین استکبار جهانی روبه‌رو شده‌ایم که از جنس اقتصادی است اظهار داشت: قطعاً با پشتوانه مقام معظم رهبری که از دل بحران‌ها همیشه فرصت خلق کرده‌اند و همچنین با در پیش گرفتن رویکرد توسعه و ایجاد رونق در اقتصاد و اشتغال آفرینی می‌توانیم از این هجمه‌ها عبور کنیم.

بنی‌اسدی‌راد با تاکید بر این‌که مدیر جدید منطقه مس آذربایجان یک فرمانده عملیاتی برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای صنعت مس در آذربایجان است گفت: خواهش من این است که تمام مسئولان شهرستان از مدیریت جدید مجتمع مس سونگون حمایت کنند تا ایشان با شدت و حدت بحث ایجاد تکمیل زنجیره تولید را در این مجتمع به اتمام برسانند.

وی افزود: با توجه به این‌که رویکرد امسال حمایت از کالای ایرانی است مسئولان مجتمع باید تا حد امکان از تجهیزات داخلی برای ایجاد کارخانه ذوب استفاده کنند. به گفته مدیرعامل شرکت مس رفع مشکلات مربوط به اصلاح پیت معدن، تغییر جهت رودخانه و اصلاح یال شرقی معدن سونگون از دیگر محورهای مهم است که باید مدیریت جدید مجتمع مس سونگون به آن توجه کند تا این معدن توان تولید کنسانتره کافی را برای سال ۱۴۰۰ و راه‌اندازی کارخانه ذوب داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این‌که برای داشتن هوای پاک و محیط زیستی سالم کارخانه اسید هم راه‌اندازی خواهد شد گفت: با توجه به این‌که پس از راه‌اندازی کارخانه ذوب ما ۴۰۰ هزار تن اسید سولفوریک تولیدی خواهیم داشت باید از هم‌اکنون به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای تبدیل اسید به کود شیمیایی داشته باشیم تا مجتمع مس سونگون همچون نگینی در استان آذربایجان شرقی بدرخشد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *