استانی 14 تیر 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امکانات ورزقان نسبت به ثروت آن هیچ است/نحوه تقسیم بودجه فرهنگی مس باید شفاف باشد/بومی ها در معدن سونگون مظلوم واقع شده‌اند/باشگاه مس خدماتی به مردم ورزقان نمی دهد/چرا اسم ورزقان را از باشگاه بر می دارید؟

امام جمعه ورزقان با اشاره به سخنان امام علی (ع) گفت: هیچ تهی دستی گرسنه نمی ماند مگر به سبب اینکه ثروتمندی از حق او بهره مند شده باشد.

به گزارش آوای ورزقان حجت الاسلام مسعود مهدوی،امام جمعه ورزقان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان که در دانشگاه آزاد برگزار شد گفت: اشخاص اندکی ثروت نامشروع به دست آوردند در حالی که این ثروت ما مردم است و عده ای ثروت کلان به دست آوردند و باعث می شوند محرومین ضربه ببینند، این ها مسابقه ثروت اندوزی راه انداختند و باعث شدانداعتماد قشر متوسط و ضعیف نسبت به نظام تضیف شود.

وی تصریح کرد: چهل سال از انقلاب گذشته است اما فاصله طبقاتی زیاد شده است،چهل سال گذشته و در بعضی از روستاهای شهرستان ورزقان مردم در شرایط سخت زندگی می کنند و توان پرداخت هزینه های درمان خود را ندارند

ایشان یاد آور شد: باید تهی دستان را در نظر بگیریم اگر اقتصاد ما روی پای خود می ایستاد حتما الان دچار بحران نمی شدیم، البته اگر مسئولان به فرمایشات رهبر انقلاب عمل می کردند دچار بحران نمی شدیم.

امام جمعه ورزقان در ادامه به مسائل شهرستان اشاره کرد و گفت: خدماتی که باید به شکل مطلوب ارائه می شد،نشده است ورزقان شهرستانی است که حتی یک سالن همایش،سینما،پارک تفریحی ندارد شهرستانی که ثروت زیاد و بهترین آب و هوا را دارد.

وی ادامه داد:امکانات موجود در شهرستان در برابر ثروت خدادادی که در شهرستان موجود است در حد صفر است،انتظار داریم این منابع و ثروت خدماتی را برای مردم محروم شهرستان ورزقان ارائه دهد،باید به رفاه و فرهنگ مردم اهمیت داده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ورزقان گفت:اگر در سالیان گذشته به شهرستان ورزقان اهمیت داده می شد الان این مشکلات را نداشتیم، در ورزقان به دلیل بافت سنتی و مذهبی که وجود دارد بدحجابی و فساد خاصی وجود ندارد و اگر در این حوزه کاری نکنیم همین ها را نیز از دست خواهیم داد،

وی گفت: مردم شهرستان ورزقان از ولایتمدار ترین مردم استان هستند: امیدواریم مشکلات شهرستان هرچه زودتر برطرف شود و از امکانات شهرستان به طور صحیح استفاده شود باید باشگاه مس سونگون ورزقان به اسم ورزقان و مردم ورزقان باشد و هر کجای دنیا مسابقه‌ای دارد با اسم ورزقان باشد

مسعود مهدوی در پایان به تشکیل شورای قرآن اشاره کرد و افزود: شورای قرآن در شهرستان تشکیل شده است که امیدواریم کمبودهای بحث قرآن در شهرستان ورزقان را با مشارکت شرکت مس برطرف کنیم.

رضا علیزاده،نماینده مردم ورزقان و خاروانا در ادامه این جلسه که با حضور معاون فرهنگی شرکت مس برگزار شد به لزوم توسعه فرهنگ اشاره کرد و گفت:  انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود، مردم از گرسنگی و گرانی انقلاب نکردند بلکه انقلاب منشا فرهنگی داشت.

علیزاده ادامه داد:ما دنبال این هستیم که فقط در حوزه فعالیت‌های شرکت مس عدالت رعایت شود،اگر مردم شهرستان احساس بی عدالتی کنند، رفتار ناجور و مقاومتی را نشان خواهند داد ما تاکنون سعی کردیم فضا و مردم را همراه نگه داریم.

نائب ریس کمسیون صنایع مجلس گفت:انتظار داریم بودجه شرکت مس درتمام  بخش ها خصوصا در بخش فرهنگی و ورزشی با یک مبنا در بین شهر ها تقسیم شود،در شهرستان های مشابه استادیوم های چند هزار نفری را یکی پس از دیگری افتتاح کردند ولی ورزقان همچنان در یک سالن کوچک فوتسال مانده است،باید بودجه فرهنگی و ورزشی شرکت مس شفاف ونحوه تقسیم آن باید بین مجتمع ها مشخص شود.

نماینده ورزقان و خاروانا اظهار داشت:هیچ وقت نفهمیدیم چقدر بودجه داریم که برنامه ریزی کنیم هیچ وقت نفهمیدیم چقدر بودجه محرومیت زدایی داریم،من نمی فهمم باشگاه فرهنگی ورزشی به اسم مس سونگون ورزقان ثبت شده است، چرا در صدا و سیما و رسانه ها می گویند مس تبریز یا مس آذربایجان؟ چرا شرکت مس به این اقدام رسانه ها عکس العملی نشان نمی دهد؟عده ای خوششان نمی آید اسم ورزقان در تیم باشد،

وی تصریح کرد:اینجا مس سونگون ورزقان است، امکانات نمی دهید، استادیوم نمی زنید، به مردم نمی رسید، اتوبان های آن جا را این جا نمی زنید،نزنید چرا اسمش را از بین می برید،

ایشان متذکر شد:مردم از باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان بیگانه هستند و هیچ ارتباطی باهم ندارند، زمانی حتی اجازه نمی دادند دفتر باشگاه در ورزقان دایر باشد، اسم خالی مال ورزقان بود که آن هم را از دست داده است،مردم ما نمی خواهند باشگاه به بهانه قهرمانی از شهرستان دور شود،در ورزقان فعالیت کنند و در سطح محله ای بازی کنند.

علیزاده ادامه داد: در ورزقان قهرمانان کشوری داریم ولی کسی سراغشان را نگرفته است، اگر خیری از این باشگاه به مردم ورزقان نمی رسد،مردم این باشگاه را  نمی خواهند.

وی افزود: این شهرستان اصالت و گذشته درخشانی دارد این شهرستان شخصیت های دارد که در سرنوشت ملی کشور نقش آفرینی کردند و مورد قبول نیست این بی عدالتی ها.

وی گفت: بخش خاروانا محروم تر از ورزقان است که باید به خاروانا نیز رسیدگی کنند،انتظار داریم سهم خاروانا از حمایت های شرکت مس جداگانه اختصاص یابد،

این نماینده مجلس گفت: بومی ها در معدن سونگون جایگاهی ندارند و مظلوم واقع شدند و کار ها پایین دستی انجام می دهد، اگر قرار است بازهم از کل ایران برای سونگون نیرو جذب شود ما این حذب را نمی خواهیم

علیزاده در خطاب به معاون شرکت مس گفت: اگر قرار است اشتغال ایجاد شود باید تکلیف جوانان بیکار این شهرستان مشخص کنید.

فرماندار شهرستان ورزقان نیز در این جلسه گفت: باشگاه هیچ ارتباطی با شهرستان ندارد، اصلا باشگاه خودش را متعلق به ورزقان نمی داند و حتی کار به جایی کشیده شده است که برای باشگاه مدیر عامل هم انتخاب نمی کنند.

یحیوی متذکر شد: این مشکلات به تفکر و اندیشه شرکت ملی مس ایران بر می گردد و تا زمانی که این اختلاف و نگرش عوض نشود مشکلات تغییری نمی کند.

وی افزود: مُفصلا با کافی،مدیرعامل باشگاه صحبت کردیم ولی باشگاه یک قدم هم برای ارائه خدمات برنداشته است،مسئولان باشگاه پروازی هستند و چند روزی در هتل های تبریز ساکن می شوند بر می گردند

فرماندار ورزقان ادامه داد: ما سهم جلسات را از شرکت مس نمی خواهیم،حتی حق قانونی مردم را نمی دهند، از جلسات ما عکس برداری می کنند و برای خودشان تبلیغات می کنند، باید این افکار تغییر کند.

وی افزود: برای بازیکنان برزیلی تیم میلیاردها هزینه می کنند اما برای ورزش شهرستان بهانه های مختلفی می آورند،ما بجز حاکم شدن عدالت چیزی نمی خواهیم و خواستار اجرای قانون هستیم

 

انتهای پیام/

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *