بازنشری 28 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اصلاح طلبان دو کارته شدند/ آیا اصلاح طلبان بازهم مجوز برگزاری همایش می‌گیرند؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، ۵شنبه هفته گذشته همایش اصلاح طلبان در کشور برگزار شد که طبق روال برنامه های قبلی اصلاح‌طلبان این برنامه نیز حاشیه های زیادی به همراه داشت.

 

قلی‌زاده دبیر همایش شورای هماهنگی اصلاحات در ابتدای این همایش خواست ;i اصلاح طلبان حاضر در مراسم با رعایت نکات امنیتی و قانونی از موضوع خارج نشوند و همچنین گفت:‌ هیچ برخورد هیجانی و احساسی از جمله شعار دادن و بلند کردن پلاکادر و تصاویر خارج از موضوع صورت نگیرد.

 

اما در ادامه این برنامه مهمانان و سخنرانان با بیان برخی از صحبت‌های ساختار شکنانه فضای این همایش را به حاشیه برده و نشان دادند که همچنان بر مواضع غیر قانونی خود پافشاری می‌کنند.

 

اصرار سخنرانان برنامه بر غیر قانونی بودن حصر سران فتنه و همچنین تأکید بر رفع حصر سران فتنه از  مواضع غیر قانونی و ساختار شکنانه آنها بود؛ این در حالی است که همواره فتنه جزء خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی بوده است.

 

این اقدامات ساختار شکنانه بر خلاف درخواست قلی زاده از حاضرین در حالی رخ داد که پیش از این نیز در همایش اعتماد ملی اقدامات ساختار شکنانه دیگری انجام گرفته بود و همین خواسته ها مطرح شده بود که در نهایت با واکنش های زیادی مواجه شد.

 

وزارت کشور در خصوص صدور مجوز حزب اعتماد ملی تا حد زیادی مورد انتقاد قرار گرفت؛ چرا که محفلی برای انجام اقدامات ساختار شکنانه فراهم کرده بود؛ اما صدور مجوز دوباره به اصلاح طلبان در حالی که قبلا ً حاشیه‌های زیادی برای وزارت کشور فراهم کرده بودند قابل تأمل است.

 

این در حالی بود که قلی زاده در این همایش اعلام کرده بود که ما از شورای تامین و نیروی انتظامی که با ما همکاری کردند تشکر می‌کنیم که این نشان می دهد مشکلی برای برگزاری همایش مجدد نداشتند.

 

با این حال آزموده را دوباره آزمودن خطا بوده و وزارت کشور نباید به راحتی صرف تعهداتی که اصلاح طلبان می دهند به آنها امکان برگزاری همایش‌هایی را بدهد که نه تنها اقداماتی ساختارشکنانه انجام می‌دهند، بلکه خوراک رسانه‌های بیگانه و معاند در این همایش ها فراهم می شود.

 

قطعاً این همایش آخرین همایش نخواهد بود و اصلاح طلبان به دنبال برگزاری همایش های دیگری هم هستند که در این میان باید دید آیا وزارت کشور با توجه به خلف وعده های چند باره از سوی اصلاح طلبان برای برگزاری قانونی همایش بدون اقدامات ساختار شکنانه به اصلاح طلبان اجازه برگزاری همایش می دهد؟

اصلاح طلبان با برگزاری همایش دوم خود، در واقع دو کارت زرد خود را از سوی مسئولین به خاطر انجام اقدامات ساختار شکنانه خود دریافت کرده‌اند و شاید بهتر باشد وزارت کشور در دادن مجوز های بعدی به اصلاح طلبان نهایت دقت عمل را به کار ببرد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *