استانی 17 تیر 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

امضای قرارداد کارخانه ذوب و طرح‌های توسعه معدن مس سونگون ورزقان با چینی‌ها

مدیر مجتمع مس آذربایجان، گفت: طی هفته آینده قرارداد طرح‌های توسعه معدن مس سونگون ورزقان با مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی از کشور چین امضا و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

رضا شریفی در گفت‌وگو با آوای ورزقان گفت: بعد از مدت‌ها پیگیری و مذاکره، سرانجام پروژه‌های توسعه مس سونگون ورزقان شامل احداث و تجهیز کارخانه ذوب، پالایش و اسید سولفوریک، و کارخانجات جنبی با سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاران خارجی امضاء و عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت سرمایه‌گذاران چینی انجام می‌شود؛ اظهارکرد: بیش از ۵۰ درصد مس دنیا در چین تولید می شود به همین جهت چینی‌ها در این صنعت صاحب تکنولوژی بوده و پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و بر همین اساس در اجرای طرح‌های توسعه مس ورزقان از بروزترین تکنولوژی موجود که کمترین آلودگی زیست محیطی و بیشترین بهره‌وری را نیز دارد استفاده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران خارجی فقط بخش طراحی و تأمین تجهیزات اصلی این پروژه را عهده دار خواهند بود و نظارت بر اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده بر عهده شرکت‌های داخلی خواهد بود.

شریفی با بیان این که شرکت سرمایه گذاری فقط تجهیزات اصلی پروژه را از خارج وارد می کند، اظهارکرد: بخش عمده تجهیزات مصرفی در طرح‌های توسعه معدن مس سونگون ورزقان ساخت داخل خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی ۳۶ ماه آینده عملیات تجهیز و راه اندازی طرح‌های توسعه مس در ورزقان به اتمام خواهد رسید، گفت: با اجرای این طرح‌ها، زنجیره تولید مس در این شهرستان کامل شده و آغازی خواهد بود بر شروع یک اشتغال زایی چشمگیر در منطقه که موجب توسعه و رونق اقتصادی در شهرستان ورزقان می شود.

انتهای پیام

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *