استانی 30 مرداد 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

نماز جمعه پایگاهی عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است

نماز جمعه پایگاهی عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : نماز جمعه پایگاهی عظیم برای حمایت از نظام اسلامی است و این قرارگاه فرهنگی شهر نقش محوری در وحدت ، یکپارچگی آحاد مردم و تمامی سلایق سیاسی دارد.

به گزارش آوای ورزقان،حجت الاسلام و المسلیمن سید محمدعلی آل هاشم در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه شهرستان ورزقان با بیان اینکه نماز جمعه پایگاهی برای روشنگری و آگاهی بخش آحاد جامعه است گفت : نماز جمعه رسانه ای فراگیر و کم هزینه است که مردم را با اطلاع رسانی دقیق و صحیح نسبت به مسائل منطقه ای، کشوری و استانی مطلع میسازد
امام جمعه تبریز افزود : این نماز عبادی و سیاسی پایگاهی برای بصیرت افزایی و روشنگری است که بصورت خودش و فارغ از تبلیغ برای حضور آنها هر هفته میعادگاه بندگان الهی است.
وی با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مقاومت و تقویت اسلام در مقابله با توطئه ها و فتنه ها است تصریح کرد : در طول ۴ دهه گذشته از عمر انقلاب تمامی فتنه ها در نماز جمعه تبیین و تشریح شده است تا با این روشنگری ها در مقابل فتنه ها کشور را حفظ و حراست کنیم.
حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم خاطر نشان کرد : یکی از برکات این فریضه عبادی و سیاسی در دوران دفاع مقدس محوریت آن در اعزام نیروها به مناطق عملیاتی و جنگ بود.
امام جمعه تبریز ، نماز جمعه را جبهه ای برای مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و گفت : نماز جمعه محلی برای تقویت آرمانی های اسلامی است بطوریکه که بدون هیچ تعطیلی مسائلی را روشنگری میکن که همیشه دشمنان از آن در هراس و وحشت هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمنان با ترس از تفکر و اندیشه های والای ائمه جمعه تاکنون ۵ نفر از آن ها را به شهادت رسانده اند خاطر نشان کرد : خطه آذربایجان افتخار دارد که ۲ سید والا مقام حضرات آیات شهید قاضی طباطبایی و شهید مدنی را در سنگر نماز جمعه تقدیم انقلاب و نظام کرده است.
حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با تاکید بر اینکه نماز جمعه باید محل جذب همه مخصوصا جوانان باشد و مساجد باید مملو از حضور آنان باشد گفت : وظیفه ما جذب حداکثری جوانان است و باید آینده این کشور را به صاحبان اصلی آنها یعنی جوانان بسپاریم که در این میان باید ائمه جمعه به همراهی دیگر نهاد و دستگاه های فرهنگی نقش خطیری دارند.
امام جمعه تبریز در ادامه گفت نماز جمعه بهترین محل برقراری ارتباط مردم و ائمه جمعه است و مردم و ائمه جمعه باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را داشته باشند تا هم این نماز عبادی و سیاسی بجا آورند برای رفع مشکلات عمومی و شخصی باهم در ارتباط تنگاتنگ باشند.
وی با بیان اینکه امام جمعه باید جایگاه پدر معنوی نسبت به امور مردم و نسبت به جناح های سیاسی که در داخل نظام هستند را داشته باشد گفت : کسانی که به نظام و ولایت اعتقاد دارند ولو اینکه اختلاف سلیقه و نظر داشته باشند باید از سوی امام جمعه مورد توجه قرار گیرند و امام جمعه باید با محبت و مودت بستر لازم برای اتحاد و یکپارچگی جامعه را فرهم آورد.
حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم با توضیح اینکه امام جمعه با وحدت وصمیمت و اطلاعت محض از فرامین ولی امیر مسلیمن جهان اهداف نظام و انقلاب را راهبری کند ادامه داد : موضع گیری در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه در نماز جمعه به معنای پرخاشگری نیست بلکه موضع گیری صحیح و درست یکی از برنامه های نماز جمعه است همچنین نباید رفتار امام جمعه باعث شود مردم و جناح های مختلف فکر کنند این امام جمعه به گروه خاصی تعلق دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و صمیمت را نیاز اصلی کشور برشمرد و گفت : در شرایط کنونی جامعه بیش از هر چیزی به وحدت و صمیمت نیاز داریم چراکه تمام دشمنان نظام دست به دست هم داده اند تا این نظام را از بین ببرند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه بحث هایی مثل برجام و مذاکره بهانه ای بیش نیست خاطرنشان کرد : همانطوریکه که رهبر انقلاب هم بیان فرموده اند وقوع جنگ نظامی علیه ایران امکان پذیر نیست اما دشمنان تلاش دارند از طریق عملیات روانی و فشار اقتصادی مردم را در تنگنا قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه درشرایط فعلی رسالت مسئولان برای ریشه کنی فساد ، تبیض ، فقر و بی عدالتی از هر زمان دیگر بیشتر ضرورت دارد گفت :باید با همت و تلاشی شبانه روزی و رفع مشکلات اقتصادی مردم و جوانان را به آینده نظام امیدوار کنیم.
وی نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر شهر و منطقه دانست و گفت : فرمانده این قرارگاه امام جمعه است که بر این اساس از خدمات ارزشمند و فراموش نشدنی ۵ ساله حجت الاسلام و المسلیمن مهدوی امام جمعه ورزقان نهایت تقدیر و قردانی را دارم.
گفتنی است در پایان این مراسم حجت الاسلام پورمحمد بعنوان امام جمعه جدید شهرستان ورزقان معرفی شد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *