بازنشری 17 شهریور 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کانون خانواده بهترین دانشگاه برای تربیت فرزندان است

امام جمعه ورزقان گفت:کانون خانواده بهترین دانشگاه برای تربیت فرزندان است.

 

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان، امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ورزقان توجه به اهمیت پرداخت به مسائل تربیتی فرزندان را ضروری دانست و افزود: خانواده ها با حساسیت بیشتر پیگیر مسائل تربیتی فرزندانشان باشند
وی تربیت جسمی، عقلی، روحی و معنوی را کامل ترین تربیت و تربیت روحی و معنوی را مهترین بعد تربیت فرزندان دانست و اظهار داشت: در شرایطی که مسائل تهدید کننده فرزندان را از سنین پایین مورد هدف قرار داده است باید به دوران کودکی و مسائل تربیتی و حساسیت آن در شکل گیری شخصیت فرزندان در بزرگسالی توجه ویژه داشت.

حجت‌الاسلام پورمحمد با بیان اینکه اگر جوانان ما جنایتهای پهلوی را بدانند هیچوقت حکومت شاهنشاهی را بر نظام جمهوری اسلامی ترجیح نمی دهند افزود: باید جوانان حقیقتهای محرومیتی و جنایات زمان های طاغوت را بفهمند و اولیاء این جوانان رویدادهای ماقبل های انقلاب را برای آنها بازگو کنند تا قدر این انقلاب را بدانند و آن را با حکومت شاهنشاهی ترجیح ندهند.

وی گفت: باید نسل جوان بداند که در این مملکت ما فقط ۲۴ دانشگاه وجود داشت ولی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر ۱۶۰۰ دانشگاه درحال تربیت بیش از ۵ میلیون دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهداست که سطح زندگی مردم بالا رفته است، اظهارکرد: باید قدر انقلاب را بدانیم زیرا این انقلاب بزرگترین نعمت است ، اگر شکران نعمت کنیم خداوند نعمتهایش را افزایش می دهد ولی اگر قدر این انقلاب را ندانیم خداوند آن را از ما می گیرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: بی جهت نیست تحلیل گر خبیص صهیونیستی آمریکایی می گوید دو پرچم سبز مهدوی و سرخ حسینی باید آتش زده شود، تلحلیل گران می گویند این دو پرچم باید در جامعیت نمانند، پرچم سبز مهدوی ، امید و انتظار در جامعه ایجاد می کند و مسلمانان را از افسردگی خارج کرده و به آینده امیدوار می کند و پرچم سرخ حسینی که روحیه شهادت طلبی را در مسلمانان تقویت می کند.

مهدی پورمحمد گفت: دشمنان می دانند که با فرزندان و تربیت یافتگان مکتب ابی عبدالله الحسین (ع) نمی توانند مبارزه کنند ، جوانان ما علی اکبر گونه در راه دفاع از وطن خود با روحیه شهادت طلبانه صف کشیدند.

وی با با اشاره به حدیث نبوی«إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه» گفت: در این حدیث حضرت رسول(ص) امام حسین(ع) را چراغ هدایت و کشتی نجات معرفی می کنند. زیرا چراغ هدایت آن امام خانه دل انسان را روشن و کشتی وجودی وی نیز به گونه ای است که نه تنها انسان های اهل و شایسته را از خطر غرق شدن حفظ می کند بلکه غرق شدگان در دریای گناه را نیز نجات داده و آنها را به حال خود رها نمی کند

/انتهای پیام

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *