اسلایدر 23 شهریور 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

سبک عزاداری های مردم شهرستان ورزقان خداپسندانه است/قیام امام حسین(ع) برای احیای دین بود

امام جمعه ورزقان، با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین و زنده نگه داشتن اسلام قیام کرد، گفت: اباعبدالله حسین(ع) برای احیای دین از مدینه حرکت کرد و در این راه زنان و مردان زیادی برای حسینی شدن پا در این راه گذاشتند و در راه آرمان‌های خود به شهادت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان، امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ورزقان، با بیان اینکه، امام حسین(ع) برای احیای دین و زنده نگه داشتن اسلام قیام کرد، گفت: اباعبدالله حسین(ع) برای احیای دین از مدینه حرکت کرد و در این راه زنان و مردان زیادی برای حسینی شدن پا در این راه گذاشتند و در راه آرمان های خود به شهادت رسیدند.

وی همچنین به اهمیت حضور زنان در قیام عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: حضرت زینب (س) به عنوان پیام آور عاشورا و اسوه صبر و مقاومت، نقش ارزنده ای در زنده نگه داشتن نهضت عاشورا ایفا کرد.

حجت الاسلام پورمحمد، با تاکید بر آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ عاشورا گفت: تبیین اهداف این قیام بزرگ آنان را در مقابل توطئه دشمنان مصون می دارد.

امام جمعه ورزقان بیان کرد: مسلمانان برای رسیدن به رستگاری باید اعمال و رفتار امام حسین(ع) را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی گفت: کسانی که می‌خواهند حسینی باشند، بدانند این مسئله با مال حرام اتفاق نمی‌افتد و ارتباط با اهل بیت و زندگی عاشورایی مستلزم توجه به کسب مال و روزی حلال است.

وی افزود: روزی حرام به حدی تأثیرگذاشت که موجب سر بریدن امامان شد و باید همه بدانند که روزی حلال علاوه بر تأثیر بر کانون خانواده، جامعه را نیز از گزند دشمنان مصون می دارد.

حجت الاسلام پورمحمد با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ طلبه‌ای در نهادها بکارگیری نمی‌شد، گفت: امروزه در همه نهادها و رسانه‌ها طلبه ها حضور داشته و همه مسائل دینی را تبیین و در راه بصیرت افزایی قدم برمی‌دارند ولی به دلیل اینکه برخی والدین روزی حرام بر فرزندان خود داده گوش شنوا برای این مسائل ندارند و موجب ناهنجاری در جامعه می‌شوند.

خطیب جمعه ورزقان، با بیان اینکه شاهد صحنه های عزاداری عظیم و در شأن ابا عبدالله الحسین(ع) هستیم، افزود: با اینکه من عزاداری های مختلفی را دیده ام ولی متانت ها و سبک های عزاداری این شهرستان بسیار خداپسندانه بوده و طبق تأکید رهبر معظم انقلاب بصورت سنتی برگزار می شوند.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *