اسلایدر 23 شهریور 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

همایش شیرخوارگان حسینی در ورزقان برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل شش‌ماهه‌اش در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) ورزقان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، همایش شیرخوارگان حسینی امروز با حضور پرشور عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل شش‌ماهه‌اش در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) ورزقان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان در این همایش اظهارکرد: ترویج فرهنگ حسینی در جامعه امروز یک ضرورت است و باید برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان در این راه حرکت کنیم.

وی، با اشاره به شخصیت والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرزندان و انصار آن حضرت گفت: اینکه طفل ۶ ماهه‌ای بر اثر عطش و تشنگی در صحرای گرم کربلا بی تاب شود و امام حسین (ع) این طفل شیرخواره را که لب‌های مبارکش خشکیده است را به سمت دشمن نشان دهد و از جبهه کفر تقاضای آب برای سیراب شدن این طفل کند و قاتلان دشت کربلا، کوچکترین سرباز حضرت سیدالشهدا (ع) را هدف تیر سه شعبه خود قرار داده و آن در شش ماهگی شهید کردند و لکه ننگی در تاریخ حکومت بنی امیه گذاشتند و باید ضمن بیان مظلومیت این طفل بر طبل رسوایی بنی‌امیه کوبید.

وی هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت مقام شامخ حضرت علی اصغر(ع)، بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) و تبیین اهداف و پیام های اصلی قیام عاشورا دانست.

در این همایش مادران به نوزادان خود لباس‌های یک رنگ سبز و سفید پوشانده و آنها را ملبس به پیشانی‌بندهایی با عناوین یا صاحب‌الزمان (عج)، یا حسین (ع) و یا زهرا (س) کردند.

مادران، کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریستند.

انتهای پیام

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *