استانی 26 شهریور 1397 - 6 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مجتمع مس سونگون از دانشگاه‌ها و صاحبان ایده استفاده کند/با اجرای طرح های توسعه آذربابجان رونق می گیرد

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: پیشرفت های زیادی را در زمینه ی صنایع معدنی در سطح جهان شاهد هستیم و به منظور بکارگیری آن در طرح های توسعه مجتمع مس سونگون ورزقان، باید دانشگاه ها و صاحبان ایده بکارگیری شوند.

به گزارش آوای ورزقان، مسعود پزشکیان در مجتمع مس سونگون، افزود: باید با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا و همچنین با توسعه صنایع تبدیلی و افزایش ارزش محصول تولیدی مس، ضمن ایجاد اشتغال، در توسعه و رونق اقتصادی بیشتر منطقه و کشور تلاش کنیم.

وی گفت: تلاش های زیادی برای پیگیری مسایل مربوط به طرح های توسعه مس سونگون را از جانب نماینده مردم ورزقان و خاروانا شاهد بودیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهارکرد: ایجاد صنایع پایین دستی مس در این مجتمع می‌تواند نقش مهمی در شهرستان ورزقان ایفا کرده و پیشرفت و رونق اقتصادی را به صورت چندین برابر شتاب دهد .

پزشکیان با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران حمایت کامل شود، بیان کرد: در جایی که سرمایه گذار حضور نداشته باشد اشتغالی هم وجود ندارد، و برای بهره مندی از طرح های سرمایه گذاری تا جایی که ممکن است باید سریعتر عمل کنیم تا فرصت ها از دست نروند.

وی اظهارکرد: اگر می‌خواهیم نسل های بعدی در این منطقه بمانند باید صد سال آینده را نیز در نظر بگیریم، لازم نیست خاک بفروشیم بلکه با تکنولوژی و ایده های نو باید آن را به صنایع پایین دستی تبدیل کنیم.

وی به کمبود پرسنل با تحصیلات عالیه در مجتمع مس سونگون اشاره کرد و گفت: ساختار و پرسنل نیروی انسانی موجود در مس سونگون باید تقویت شود، چرا نخبه ها و ایده پردازان را دراینجا بکارنمی گیرید؟.

پزشکیان گفت: تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مس سونگون می کنیم تا مشکلات موجود حل شوند، زیرا هر قدر این شهرستان رونق پیدا کند، آذربایجان نیز توسعه پیدا می کند .

وی اظهار کرد: مشارکت مردمی، روابط بین بخشی و تکنولوژی مناسب از اصول اساسی بوده و هرکس این مهارت ها را داشته باشد می‌تواند حتی کوه ها را نیز جابجا کند و اینکه ما بتوانیم مشارکت مردم را جلب کنیم، می‌توانیم هرکاری بکنیم .

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *