بازنشری 29 دی 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رکورد قوچانی در توهین به مقدسات/ وقت برخورد انقلابی فرانرسیده است؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از دانا، در پی درج تیتر «من شارلی هستم» از سوی روزنامه مردم امروز که به حمایت از کاریکاتوریست توهین کننده به ساحت پیامبر اکرم (ص) پرداخته بود این روزنامه توقیف شد.

در حالی که کمتر از یک ماه از انتشار روزنامه مردم امروز به سردبیری محمد قوچانی نگذشته بود، این روزنامه به دلیل افشای بودجه نهادهای نظامی کشور و مذاکرات غیر علنی مجلس شورای اسلامی تخلف کرده و تذکر گرفته بود.

انتشار تیتر توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) دومین تذکر را برای مردم امروز به دنبال داشت که تنها در چند هفته دریافت می کرد و این نشان دهنده بی توجهی قوچانی و تیم همراهش به قوانین مطبوعاتی در کشور است.

پیش از این نیز قوچانی به همراه تیم معروف خود در ۸ نشریه و روزنامه فعالیت داشته است که در همه این ۸ مورد فعالیت قوچانی منجر به توقیف و بسته شدن آنها شده است.

پیش از روزنامه مردم امروز، قوچانی در روزنامه آسمان با غیرانسانی توصیف کردن حکم الهی قصاص و زیر سوال بردن نص قرآن مجید باعث بسته شدن این روزنامه شده بود.

قوچانی علاوه بر مردم امروز، پیش از این «همشهری ماه»، «شرق»، «هم‌میهن»، «شهروند امروز»، «ایراندخت»، «اعتماد ملی» و «آسمان» را نیز توقیف کرده بود.

تیم رسانه ای قوچانی نشان داده است که به دنبال توقیف شدن می دود و هر بار با توهینی جدید موجب توقیف شدن یک روزنامه می‌شود.

نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که قوانین مطبوعاتی کشور ما چرا باید به شکلی باشد که موجب شود یک تیم امکان توهین های مکرر و ثبت رسانه‌های جدید را داشته باشد.

قطعاً سهل انگاری در مطبوعات برای هشت بار در سال های متمادی قابل بخشش نبوده و حاکی از پشت پرده های این تیم رسانه‌ای است.

مسئولین دستگاه قضایی کشور باید تدابیری بیاندیشند و حکمی انقلابی در این خصوص صادر کنند که دیگر شاهد توهین به مقدسات از سوی یک تیم رسانه‌ای نباشیم.

بی شک ورود این تیم به روزنامه ای دیگر توهین دیگری به مقدسات را به دنبال خواهد داشت؛ همانطور که تا پیش از این نیز به محض انتشار یک روزنامه توسط این تیم، این رسانه ها توقیف شده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *