استانی 15 آبان 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مسیر گردشگری «قلعه‌ جوشین ورزقان – قلعه بابک» در مرحله تعیین شرکت مشاور است

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس گفت: مسیر گردشگری «قلعه‌ جوشین ورزقان – قلعه بابک» در مرحله تعیین شرکت مشاور مطالعه طرح است و از نظر اکوتوریسم این مسیر گردشگری در کشور بی‌نظیر است.

رضا علیزاده در گفت‌وگو با آوای ورزقان، با بیان اینکه صنعت گردشگری جزء سه صنعت بزرگ جهان به شمار می‌رود، اظهار کرد: این طرح جزو بزرگترین طرح‌های گردشگری کشور بوده و توافق نامه آن نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجانشرقی نهایی شده و در مرحله مطالعاتی است.

وی افزود: این طرح گردشگری در حد فاصل قلعه جوشین و قلعه بابک تقریبا به طول ۵۰ کیلومتر است و به جهت قرار گرفتن مسیر این قلعه‌ها در جنگل‌های ارسباران و روستاهای جنگل نشین -که همچنان آداب و سنن خاص و سنتی در این روستاها دست نخورده مانده است- می‌تواند صنعت گردشگری و توریسم را در استان و کشور ارتقا دهد .

نماینده ورزقان در مجلس اظهار کرد: اگر در مرحله مطالعاتی به نتایج خوبی دست بیابیم، وارد مرحله عملیاتی می‌شویم. این پروژه به اندازه تمامی پروژه‌های شهرستان ورزقان، موجب خیر و منفعت و برکت برای استان و شهرستان‌های اطراف می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ورزقان نیز در این خصوص گفت: این طرح عظیم شامل مسیرهای تله‌کابین، پل‌های معلق، اسب‌سواری، مردم شناسی، بوم گردی، روستاهای جنگلی با بافت پله کانی، گیاهان دارویی، کوه پیمایی، جنگل نوردی، کمپ‌های اقامتی و سیاحتی و … است.

وی به موقعیت جغرافیایی و تاریخچه قلعه جوشین اشاره کرد و گفت: قلعه جوشین یکی از قلعه‌های تاریخی شهرستان ورزقان است که در ۳۰ کیلومتری مسیر «ورزقان- خاروانا» قرار گرفته است، این قلعه از سه قسمت ارک قلعه در بالای یک کوه صعب العبور، محل مسکونی در کوه پایه قلعه و گورستان تشکیل شده است.

اصغر دشتبان افزود: این قلعه با شماره ۲۲۵۴۰ در تاریخ ۱۳۸۶/۱۲/۲۷ به ثبت ملی رسیده است که قدمت اولیه این قلعه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است.

گفتنی است قلعه‌ بابک نیز در شمال استان آذربایجان شرقی و در سه کیلومتری شهر کلیبر قرار گرفته‌ است.

قلعه بابک

قلعه جوشین

انتهای پیام

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *