استانی 13 آذر 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

در انتظار ورود تکنولوژی برای آغاز توسعه مس سونگون هستیم/ در اجرای پروژه اولویت با قرارگاه خاتم‌ الانبیاست

رضا علیزاده در پاسخ به این سوال که طرح توسعه مس سونگون به‌کجا ختم شد، ابراز داشت: طرح توسعه مس سونگون با پیگیری رسانه‌ها و به همت تمام مسئولان و مردم بعد از پنج سال وقفه دوباره از سرگرفته شد و قراردادی را در این راستا با شرکت خارجی به امضاء رساندیم.

وی خاطرنشان ساخت: در این قرارداد ۲۵ درصد تکنولوژی و مهندسی پایه اجباراً باید از خارج آورده شود و برای تحقق ۷۵ درصد قرارداد نیز از توان داخلی استفاده خواهد شد، بعد از اینکه خارجی‌ها مهندسی پایه را انجام دادند، شرکت‌های داخلی وارد میدان می‌شوند تا از ظرفیت ایرانی‌ها استفاده شود.

نماینده ورزقان با بیان اینکه در توسعه‌ مس سونگون اولویت با قرارگاه خاتم‌الانبیاست، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های خارجی اندکی ما را معطل کرده‌اند و به زودی این موضوع را تعیین تکلیف خواهیم کرد تا مجری پروژه مشخص شود.

وی توضیح داد: تکنولوژی مورد نیاز توسعه مس سونگون در اختیار خارجی‌هاست اما می‌شود در داخل کشور نیز این تکنولوژی را پیش برد؛ بومی‌سازی تکنولوژی زمان‌بر است و برای اینکه زمان را از دست ندهیم تکنولوژی و مهندسی پایه را به طرف‌های خارجی سپرده‌ایم تا دستگاه‌ها را از اروپا وارد کنند.

منبع:آناج

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *