اسلایدر 03 دی 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آغاز عملیات آبرسانی به ۶۵ روستا در شهرستان ورزقان در روزهای آتی/ احداث شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان/ تحول بزرگ در توسعه زیربنای شهرستان

حسن یحیوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار آوای ورزقان اظهار داشت: همچنان که دولت محترم قول داده بود روز به روز محرومیت را در شهرستان ورزقان کم کردیم.

وی گفت: قسمتی از بزرگراه خواجه- ورزقان چند ماهی است زیر بار ترافیک رفته و اگر مشکلی خاصی نداشته باشیم، سال آینده این پروژه تمام می‌شود یا اگر هم تکمیل نشود مقدار کمی از آن باقی خواهد ماند، پیمانکار قطعه یک بزرگراه مشخص شده و در حال تجهیز کارگاه هستند که عملیات را شروع کنند و قطعه پنج نیز در حال انتخاب پیمانکار است و تا اواسط بهمن ماه وضعیت ایت قطعه مشخص می‌شود.

فرماندار شهرستان ورزقان در مورد تامین منابع مالی احداث بزرگراه گفت: تامین مالی احداث بزرگراه خواجه- ورزقان را شرکت مس با همکاری و هماهنگی دولت بر عهده گرفته که جا دارد از مدیران شرکت مس و مجتمع مس سونگون تشکر ویژه داشته باشم.

یحیوی در ادامه توضیح بخش‌های توسعه یافته شهرستان ورزقان یادآور شد: بخش دیالیز همراه با قسمت‌های دیگر به بیمارستان اضافه شد است،بیمارستان علامه جعفری به طور کامل تکمیل شده است و در آینده نزدیک نیز کلینیک تخصصی به آن اضافه خواهد شد.

نماینده دولت در شهرستان ورزقان به سد حاجیلار اشاره کرد و افزود: سد حاجیلار که هم اکنون آبگیری می‌شود تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد کرد، آب این سد در حوزه صنعت، کشاورزی و آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرد که به زودی عملیات آبرسانی به ۶۵ روستا در شهرستان ورزقان را کلنگ‌زنی خواهیم کرد و اگر روستاهای دیگری نیز مشکل آب داشته باشند ما وظیفه داریم به این روستا هم آبرسانی کنیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت احداث شهرک صنعتی و تخصصی مس در ورزقان توضیح داد: این شهرک مهم که دولت در سال ۹۴  تصویب کرده بود را در دهه فجر در روستای علی بیگ‌کندی کلنگ‌زنی خواهیم کرد تا هر چه زود احداث این پروژه شروع شود.

یحیوی، گریزی به روند توسعه روستاها زد و گفت: در روستاهای شهرستان ورزقان خدمات‌رسانی بزرگی با همکاری دولت، دهیاران، مجتمع مس سونگون و نماینده مجلس انجام شده است و قیر رایگانی که دولت به روستاها اختصاص داده بود، تحول بزرگی در توسعه زیربنای شهرستان داشت و امیدواریم در سال آینده نیز همین روال ادامه پیدا کند و مهاجرت‌های معکوسی که در حال اتفاق افتادن است، موجب رونق یافتن منطقه شود.

وی، به دیگر پروژه‌های در حال احداث اشاره کرد و گفت: کارخانه ذوب مس سونگون، کارخانه لیچینگ مس، واحد های تولیدی صنایع پایین دستی دیگر، بسته‌بندی حبوبات و واحد تولیدی دیگری که مورد نیاز مس است، احداث می‌شوند که اشتغال‌زایی زیادی خواهند کرد.

فرماندار شهرستان ورزقان در ادامه گفت: پست ۴۰۰ ولت برق در خاروانا که سومین پست بزرگ استان محسوب می‌شود، در حال احداث است، پتروشیمی نیز در حال مطالعات زیست محیطی و مکان‌یابی است که بعد از اتمام شروع آن کلید زده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *