اسلایدر 14 بهمن 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

۶۸۱ کیلومتر شبکه گازرسانی در شهرستان ورزقان/ ۸۶ درصد مردم از گاز استفاده می کنند

حسین کیانی امرروز در گفت وگو با خبرنگار آوای ورزقان با بیان اینکه گازرسانی به آذربایجان شرقی و تبریز بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، اظهار داشت:صفر تا صد شبکه گازرسانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و به برکت جمهوری اسلامی از سال ۸۵ شهر ورزقان و خاروانا به شبکه گاز کشور متصل شدند و مردم این دو شهر از نعمت گاز بهره مند گشتند.

وی در ادامه به توسعه شبکه گازرسانی در شهرستان ورزقان اشاره کرد و افزود: در ۱۲ سالی که شهرستان ورزقان به شبکه گاز وصل شده توانستیم به ۱۰۳ روستا گازرسانی انجام دهیم که امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ خانوار از این نعمت استفاده می کنند.

رئیس اداره گاز شهرستان ورزقان با اعلام اینکه در شهرستان ۱۲ هزار ۳۰۰ اشتراک گاز داریم، گفت: هم اکنون ۸۶ درصد خانوار روستای در شهرستان ورزقان از گاز استفاده می کنند و عملیات ۹ روستا در حال اجرا می باشد که اگر به مدار وصل شوند به ۸۸ درصد افزایش خواهد یافت.

کیانی به فارس گفت: تعداد ۱۴ روستا که اکثرا در بخش خاروانا واقع شدند در حال طی مراحل طراحی و پیمان هستند و اگر منابع تامین شود در سال ۹۸ به ۲۰ روستا گازرسانی انجام خواهیم داد.

وی افزود: ۶۸۱ کیلومتر شبکه گازرسانی تا به امروز انجام شده است و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۱۶ هزار مشترک گاز داریم.

رئیس اداره گاز شهرستان ورزقان با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاها اشباع شده و در حال اتمام است، گفت: گازرسانی به صنایع و کارخانجات در اولویت قرار دادیم و از همین رو ۲۵ کیلومتر به مجتمع مس سونگون شبکه گذاری شده است، این طرح می تواند پاسخگوی کارخانجات احتمالی آینده مجتمع مس سونگون و صنایع پایین دستی را نیز تامین کند و از این بابت مشکلی برای تامین گاز صنایع نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اشتراکات خود سرمایه گذاری کرده است، گفت: در دولت تدبیر و امید توسعه شبکه گازرسانی سرعت گرفت، به طوری که در شهرستان ورزقان به ۴۹ روستا گازرسانی انجام شد

رئیس اداره گاز شهرستان ورزقان گفت: شهرستان ورزقان در محاسبات گاز بهای مصرف خانگی جز مناطق اقلیم یک است

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *