اسلایدر 16 بهمن 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

قبل از انقلاب چیزی به عنوان مخابرات در ورزقان وجود نداشت/ امروز ۱۳۳ روستا به شبکه تلفن ثابت متصل هستند/ ۳۲ روستا دارای اینترنت پرسرعت خانگی

امامعلی شیرین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان، خدمات انجام گرفته شده در حوزه مخابرات، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را در شهرستان ورزقان تشریح کرد.

وی در ادامه ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی که خون بهای هزاران شهید و حاصل مجاهدت ملت بزرگ ایران است، موجب عزت و پیشرفت ایران اسلامی و منشأ خدمات بزرگ به ملت مسلمان گشته است، مردم فهیم شهرستان ورزقان نیز که همپای مردم سایر نقاط ایران عزیز در این انقلاب عظیم شرکت داشته و با نثار ده‌ها شهید در استمرار و بلوغ آن نقش داشتند و از برکات بی‌شمار آن بهره برده‌اند.

رئیس اداره مخابرات شهرستان ورزقان با بیان خدمات انجام گرفته شده در بخش مخابرات عنوان کرد: قبل از انقلاب، شهرستان ورزقان از خدمات مخابراتی هیچ‌گونه بهره‌ای نداشت اما اکنون تمام نقاط شهرستان، به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی از همه خدمات مخابراتی بهره‌مند شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این شهرستان ۱۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳۲ روستای زیر ۲۰ خانوار وجود دارد، گفت: شرکت مخابرات ایران توانسته از مجموع ۱۵۵ روستای قابل سکونت این شهرستان، ۱۳۳ روستا را به شبکه تلفن ثابت خانگی متصل نماید.

رئیس اداره مخابرات شهرستان ورزقان در ادامه افزود: به همت شرکت مخابرات ایران، در ۵۵ روستای شهرستان ورزقان دفتر ICT دایر شده که انواع خدمات اداری، بانکی و مخابراتی را به مردم منطقه ارائه می‌کند.
.
شیرین‌زاده تصریح کرد: در این شهرستان که قبل از انقلاب اسلامی از نظر مخابراتی چیزی برای گفتن نداشت، به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اکنون ۱۹ هزار و ۱۵۷ خط تلفن ثابت و ۲۰ هزار و ۶۰۰ مشترک تلفن همراه وجود دارد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان ورزقان با بیان روند روبه رشد برخورداری مناطق شهری و روستایی از خدمات نوین مخابراتی گفت: اینترنت پر سرعت خانگی که اکنون به یکی از مطالبات عمده و به حق مردم در همه مناطق اعم از شهری و روستایی و حتی مناطق دور افتاده و کم برخوردار تبدیل شده است، از سال ۱۳۸۷ در شهر ورزقان دایر شده و بعد از آن به سایر نقاط نیز گسترش یافته است،‌ به‌طوریکه اکنون علاوه بر شهرهای ورزقان و خاروانا، ۳۲ روستا نیز به اینترنت پر سرعت خانگی متصل و ۲ هزار و ۵۶۳ مشترک از سرویس‌های مختلف اینترنتی برخوردار شده‌اند.

شیرین‌زاده خاطرنشان کرد: در این شهرستان هم اکنون ۵۹ سایت همراه اول فعال بوده و تمام راه‌های اصلی و اکثر راه‌های فرعی را تحت پوشش قرار داده و به ۲۰ هزار ۶۰۰ مشترک خود در دو شهر و ۸۳ روستا با گستره پوششی ۸۷ در صدی جمعیت خدمات ارائه می‌کند.

وی با اشاره با تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه ارتباطات و به خصوص حضور جوانان انقلابی در سنگرهای مجازی جهت خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان و افزایش دامنه نفوذ انقلاب اسلامی عنوان کرد: جهت سهولت دسترسی مشترکین به اینترنت، در حال حاضر در این شهرستان ۹ سایت ۳G و ۴ سایت ۴G راه‌اندازی و امکان دسترسی تعدادی زیادی از مشترکین، در مناطق شهری و روستایی به اینترنت پر سرعت همراه فراهم شده است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان ورزقان گفت: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت همراه اول تا پایان سال آینده، تمامی مشترکین در همه نقاط تحت پوشش، حداقل از اینترنت ۳G برخوردار گردند.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *