اسلایدر 21 بهمن 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

تمام روستاهای‌ ورزقان تحت پوشش خدمات بهداشت و درمان هستند / خدمات رسانی روزانه به هزار دوست نفر در شهرستان

مهرداد رباطی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری آوای ورزقان به تشریح دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در شهرستان ورزقان پرداخت و اظهار داشت: قبل از انقلاب چیزی به عنوان بهداشت و درمان در منطقه وجود نداشت و تمام زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی شهرستان ورزقان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی زنان باردار و کودکان با یک بیماری ساده فوت می‌کردند اما امروز می‌بینیم درصد فوتی در این بخش‌ها خیلی پایین آمده است و شاخص‌ها نشان می‌دهد، سال‌ها است که در زنان باردار فوتی نداشتیم.

رئیس بهداشت و درمان شهرستان ورزقان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات مهم و گسترده‌ای در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رخ داده است، گفت: در چند سال اخیر با اجرای طرح تحول نظام سلامت روند رو به رشد این بخش سرعت گرفت و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیمارستان علامه جعفری با تمام امکاناتش در ورزقان به بهره‌برداری رسید و به مردم منطقه خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با اعلام اینکه مرکز بهداشتی و درمانی روستای گویجه سلطان در حال تکمیل شدن است، بیان کرد: در ۵۰ روستای شهرستان ورزقان خانه بهداشت احداث و دایره شده همچنین هشت مرکز بهداشتی درمانی نیز به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

رباطی افزود: امروزه در سطح شهرستان ورزقان ۳۰ پزشک فعالیت می‌کنند و بار مراجعه مردم ورزقان به بیمارستان علامه جعفری ماهانه ۶ هزار نفر و میزان مراجعه روزانه به خانه بهداشت مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان روزانه بین یک‌هزار تا یک‌هزار و دویست نفر است.

وی با بیان اینکه تمام استاندارها در شهرستان رعایت می‌شود، از این رو بارها پزشکان ورزقانی به عنوان پزشک نمونه استان انتخاب شده‌ا‌ند،گفت: شاخص‌ها نشان می‌دهد که ورزقان جزو پنج شهرستان برتر استان است و در سامانه وزارت بهداشت نیز بالای ۹۶ درصد مردم از خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان ورزقان اعلام رضایتمندی کردند که نشان از عملکرد خوب همکاران است.

رباطی ادامه داد: از نظر زیرساخت‌ها، تجهیزات، فضای فیزیکی و سخت‌افزاری در شهرستان ورزقان مشکلی نداریم و می‌توان گفت اشباع شدیم، برنامه‌های ما برای آینده بالا بردن کیفیت خدمات و افزایش سطح سلامت جامعه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورزقان به تشکیل کارگروه سلامت و امنیت غذا اشاره کرد و یادآور شد: کارگروه سلامت و امنیت غذا که در آن مسائل و مشکلات حوزه سلامت شهرستان مطرح و بررسی می‌شود به صورت مرتبط در شهرستان تشکیل و یکی مهم‌ترین کارهایی که شروع شده و پیگیر آن هستیم اهدافی است که باید تا سال ۱۴۰۴ در مورد بیماری‌های غیرواگیر برسیم و پیشگیری‌های لازم را انجام داده تا نیاز به خدمات تخصصی که پر هزینه و عوارض هستند، کم شود.

وی در ادامه گفت: همه روستاها حتی روستاهای جنگلی و دورافتاده در شهرستان ورزقان تحت پوشش خدمات بهداشت و درمان قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *