استانی 07 اسفند 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کوچک ترین آلایندگی در سونگون وجود ندارد / رشد ۶ درصدی تولید کنسانتره مس در سونگون

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، «رضا شریفی» مدیر مجتمع مس سونگون با اعلام این خبر گفت: با عملکرد خوب تولیدی مجتمع مس سونگون انتظار می‌رود تا پایان سال میزان تولید کنسانتره در مجتمع سونگون به بیش از ۳۲۰ هزار تن برسد.

شریفی درباره تولید مس محتوی معدنی مجتمع مس سونگون تا پایان بهمن‌ماه ۹۷ گفت: طی این بازه زمانی این مجتمع موفق به تولید ۷۳ هزار و ۸۴۶ تن مس محتوی معدنی شده است که در مقایسه با برنامه ۷۰هزار تنی از رشد ۵ درصدی برخوردار شده است.

رضا شریفی در بخش دیگری از سخنانش به عملکرد محیط زیستی سونگون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر استانداردهای محیط زیستی مجتمع مس سونگون بالاتر از استانداردهای تعریف‌شده کشور و در برخی بخش‌ها بالاتر از استانداردهای جهانی است. برای نمونه استاندارد مصرف آب در صنعت مس دنیا، به ازای هر تن خاک ۳۳۰ لیتر است که در مجتمع سونگون، در حدود ۱۷۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

وی افزود: با هدف حفظ وضعیت خوب محیط زیستی در مجتمع مس سونگون۳۰ درصد سرمایه‌گذاری کل مجتمع برای رفع مسائل زیست‌محیطی انجام شده است.

مدیر مجتمع مس سونگون تصریح کرد: بر پایه گزارش سازمان حفاظت از محیط‌زیست و شرکت آب و فاضلاب و همین‌طور نظارت چند شرکت فعال دیگر در حوزه محیط‌زیست، هم‌اکنون شرایط زیست‌محیطی معدن مس سونگون نشان‌دهنده این است که کوچک‌ترین آلایندگی در سونگون وجود ندارد.

مدیر مجتمع مس سونگون در پایان اظهار داشت: در شرایط کنونی حتی در قسمت‌های کوچک‌تر مانند سدهای باطله هم مشکلی وجود ندارد و به‌صورت مرتب و خودکار این حوزه‌ها کنترل می‌شود به‌طوری‌که ده‌ها چاهک اطراف سد زده ‌شده است و مرتب نمونه‌برداری می‌شود.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *