استانی 21 اسفند 1397 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

آینده از آن ما است /امروز در بلندای تاریخ ایستادیم/ جوانان با ارزش ترین ثروت انقلاب است

مهدی پورمحمد، امام جمعه شهرستان ورزقان در گفت‌و‌گو با آوای ورزقان و در تشریح بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، با بیان اینکه این بیانیه در نوع خودش بی نظیر است و اولین بار است که در تاریخ انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب و بالاترین مقام نظام بیانیه‌ای صادر می‌کنند و در آن از بایدها و نبایدها می‌گویند، اظهار داشت: رهبر انقلاب از یک سو تصویر روشنی از مسیری که در طول ۴۰ سال گذشته طی کردیم تبیین کردند و به ترسیم نقطه‌ای که امروزه در آن ایستادیم، پرداختند، نشان دادند از نقطه آغاز تاکنون گام‌های بلندی برداشتیم و بسیاری از عقبه‌های سخت و نفس‌گیر را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. امروز در بلندای تاریخ ایستادیم و اگر اینگونه نبود سراسیمگی و توطئه‌ها و کینه‌های دشمنان هرروز شتاب بیشتری نمی‌گرفت.

وی افزود: معظم بر این اصل بنیادین تاکید داشتند که انقلاب با سکون و بی‌تحرکی همخوانی ندارد. یکی از برجسته‌ترین نکات بیانیه همین مسئله بود و می‌توان آن را ترجمان دیگری از بیان پیشین حضرت آقا دانست که می‌فرمودند “من انقلابی‌ام”؛ یعنی سکون و ایستادگی آفت انقلاب است.

پورمحمد در ادامه تصریح کرد: این نکته دقیقاً در تقابل با اهداف اعلام شده دشمنان است که می‌گفتند حالا که انقلاب کردید و نظام دلخواهتان را تاسیس کردید، باید از حرکت‌های انقلابی دست بردارید و به یک نظام نرمال تبدیل شوید در حالی‌که انقلابی بودن موتور محرکه انقلاب است و اگر از انقلاب دست بکشیم آنچه به دست آوردیم هم از دست خواهیم داد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان خاطرنشان کرد: دشمنان در پی این بودند و آرزو داشتند انقلاب اسلامی ۴۰ سالگی را نبیند، در حالی که رهبر انقلاب برنامه و نقشه راه ۴۰ سال آینده و چندین دهه آینده را هم ترسیم می‌کنند و این ترسیم کاملاً منطقی و مبتنی بر دلایل بسیار روشن و همه فهم است. مخصوصاً حضرت آقا این بیانیه را به‌عنوان یک دستورالعمل برای مسوولان صادر نکردند بلکه بیانیه‌ای برای توده‌های مردم به ویژه جوانان بود؛ نه تنها همه مردم ایران بلکه برای همه مسلمانان جهان صادر شده است.

وی افزود: این حاکی از این است که پیوند انقلاب و مردم و پیوند نظام با مردم یک پیوند مستحکم است. همانطور که حضرت امام می‌فرمودند مردم ولی‌نعمت هستند، رهبر انقلاب هم روی همین مسئله تاکید کردند که مردمی بودن انقلاب و همراهی و همخوانی مردم با آن است که تاکنون ما را به این نقطه بلند تاریخ رسانده و از این پس همین‌گونه خواهد بود.

امام جمعه با بیان اینکه در این بیانیه به تعبیری سره از ناسره و آب و سراب تفکیک شده، اظهار داشت: این مسئله نکته هوشمندانه‌ای بود. مثلاً حضرت آقا می‌فرمایند که در جمهوری اسلامی کسب ثروت جرم نیست اما تبعیض در توزیع ثروت و منابع عمومی و میدان دادن به مفسدان و ویژه‌خواران و مدارا کردن با فریب‌گران و فریبکاران اقتصادی به بی‌عدالتی منجر می‌شود، یا جای دیگری می‌فرمایند همه مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم نیست و به نقاط ضعف در این زمینه اشاره می‌کنند. اگر این گمان شکل بگیرد که تمام مشکلات ناشی از تحریم‌هاست، نسخه‌ای پیچیده شده برای رهایی از تحریم تسلیم شدن است. یکی از نکات اساسی در بیانیه گام دوم این است که، بایدها و نبایدهای را برشمردند و علل و چرایی نقاط ضعف را بیان کردند.

پورمحمد ادامه داد: یکی از نکات مهم دیگر این است که رهبری به جوانان تاکید کردند و از آنها به‌عنوان با ارزش‌ترین ثروت انقلاب و نظام اسلامی یاد کردند، وقتی یک نگاه گذرا به گذشته می‌کنیم، می‌بینیم همین جوان‌ها بودند که از عقبه‌های سخت، جمهوری اسلامی را عبور دادند و در روزهای حادثه پای کار بودند. جنگ را جوانان اداره کردند و به سامان رساندند. در عرصه‌های علمی و تکنولوژی به نقاط برجسته‌ای رسیدیم و در بسیاری از موارد در شمار ۱۰ کشور اول جهان هستیم و در برخی از آنها در فهرست ۵ کشور اول جهان هستیم یا در اقتدار نظامی جزو هفت کشور بزرگ جهان به‌شمار می‌آییم و نقش اصلی را جوان‌ها داشتند.

وی افزود: این جوان‌ها هستند که در دهه‌های آینده صاحبان انقلاب خواهند بود. بنابراین تاکید رهبر انقلاب بر به‌کارگیری جوانان است. در این بیانیه هم اگر دقت شود در موارد عدیده‌ای نام جوانان برده می‌شود و پرشمارترین واژه که حضرت آقا در این بیانیه به کار بردند مسئله جوانان است. آنچه لازم است این است که توصیه‌های این بیانیه باید قانونی شود و برای آن قانون وضع شود. دشمن سعی می‌کند ما ندانیم در کدام نقطه ایستاده‌ایم ولی رهبری نشان دادند ما در بلندای تاریخ هستیم و در پیچ بزرگ تاریخ که آغاز شده و ادامه دارد، این ما هستیم که در بسیاری از عرصه‌ها حرف اول را می‌زنیم.

امام جمعه شهرستان ورزقان افزود: حاصل کلام اینکه ما در حال حاضر باید دو کار اساسی را در اولویت برنامه‌های کاری خودمان قرار دهیم. اولاً، اوضاع اقتصادی و امور معیشتی مردم را با قدرت و قاطعیت سر و سامان بدهیم. درست است که مردم ما نشان داده‌اند، حاضرند همه سختی‌ها را تحمل کنند و هیچ‌چیز را با آرمان‌های عزت‌آفرین انقلاب عوض نمی‌کنند اما این دلیل نمی‌شود که دولتمردان ما در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کنند البته لازم است در این راه دست‌های خیانتکار و پشت پرده‌ای را که از آن سوی مرزها هدایت می‌شوند و در برخی زمینه‌ها به وضوح قابل مشاهده هستند، بدون مماشات و به‌دور از هرگونه سهل‌انگاری، قطع کنند. ثانیاً با اعتماد به نفس ناشی از تجربیات چهار دهه گذشته و با اطمینان خاطر و اعتقاد راسخ، به راهی که در گذشته پیموده‌ایم، ادامه بدهیم.

وی تاکید کرد: باور کنید آینده از آن ماست. همه شواهد و قراین حاکی از این است. یادتان نرود، این مملکت، مملکت صاحب زمان است. این حرف امام ماست.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *