استانی 16 فروردین 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

سخاوتمندانه به سیل‌زده‌ها کمک کنیم /لایروبی رودخانه ها ضروری است/ مردم هوشیار باشند زمین ها و املاکشان را به کسی نفروشند

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورزقان اظهارکرد: حادثه تلخ و ناگوار سیل که در کشورمان به وقوع پیوست اگرچه یک بلای طبیعی ولی ظاهر بلا دارد و یک نعمت الهی بود لذا کشور ما به این نزولات آسمانی نیاز داشت.

وی افزود: از مدیران لایق، انقلابی و زحمتکش جامعه، مردم و آنهایی که بسیجی گونه جهاد کرده و در مناطق سیل زده حضور یافته و کمک کردند تشکر می کنیم و آنها باید برجسته شوند و از آن مدیرانی که پُز مسئولیت می دهند تشکر نمی‌کنیم هیچ ؛ طلبکار نیز هستیم.

حجت‌الاسلام پورمحمد گفت: دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای سعی می‌کنند مردم را نسبت به جمهوری اسلامی بدبین کنند و عملکرد کشورمان را در کمک به سیل زدگان ناچیز جلوه دهند.

وی بر کمک رسانی مردمی به سیل زدگان تاکید کرد و گفت: امروز سیل مغازه و سرمایه و خانه بسیاری از هم وطنان را با خود برده است و باید با سخاوت به این عزیزان کمک کنیم.

خطیب جمعه ورزقان افزود: آنها در چشم ما کاه را می بینند ولی در چشم خود تیر را نمی بینند، این در حالیست که در آمریکا سیل خسارات زیادی وارده کرده بود و آنهایی که دم از تمدن می‌زنند با گذشت ۴ ماه از سیل در آمریکا در برخی نقاط آن هنوز برق قطع بوده و هنوز مناطق آسیب دیده را نتوانسته‌اند بازسازی کنند، درحالیکه در کشورمان دولت و مسئولان انقلابی بسیج شده و بعد از چند روز برق و گاز و امکانات رفاهی را در اختیار مردم سیل زده قرار داده اند.

وی گفت: درحالی آمریکایی‌ها خود را مدعیان حقوق بشر جلوه می‌دهند، اقدام به تحریم ساختار امدادرسانی (هلال احمر) ، ساختار هوایی و دارویی کشورمان کرده اند و اقدام آنها همانند نسل کشی است و اگر واقعاً به بشریت اعتقاد دارند باید تحریم های امدادرسانی، دارویی و هوایی را از میان بردارند.

وی لایروبی رودخانه‌ها را یک امر ضروری برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیل دانست و افزود: در برخی نقاط شهرستان نیز شاهد هستیم که عده‌ای در داخل حریم رودخانه محصولات کشاورزی کشت می کنند، «درحالیکه نمی‌دانیم نهاد مربوطه برای جلوگیری از این اقدام کجا مرده است» و انتظار داریم از متخلفان چه مسئول و چه کشاورز برخود شود.

امام جمعه ورزقان گفت: اخیراً عده‌ای از سرمایه داران و ثروتمندان و زرو زورداران کشور و استان جمع شده و منطقه ای را در اطراف معدن مس سونگون خریداری کرده اند، به این امید که بعدها اگر معدن آن زمین‌ها را بخواهد بخرد برایشان با هزینه کلان بفروشند و سودجویی کنند لذا مردم باید هوشیار بوده و املاکشان را خودشان نگهدارند.

حجت‌الاسلام ‎پورمحمد به سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیران انقلابی باید مشکل مردم را حل کنند هرچند اقداماتی خوبی در زمینه حل مشکل مسکن مردم انجام شده ولی کافی نبوده و باید پاسخگوی مردم باشند زیرا شعار این انقلاب اسلامی ایجاد رفاه در جامعه است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *