استانی 03 اردیبهشت 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ارتفاع ۶ متری برف در ورزقان/ روستاهای جنگلی ورزقان همچنان در محاصره برف + عکس

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان، بارش‌های چند روز اخیر برف در شهرستان ورزقان موجب شد مسیرهای ارتباطی روستای در برخی از نقاط ورزقان مسدود شود.

در ارتفاعات و گردنه مسیرها حجم برف خیلی زیاد بوده و کولاک و وزش شدید باد نیز به افزایش ارتفاع آن کمک کرده، تا جای که ماشین آلات سنگین راهداری و معدنی نیز توان بازگشایی این جاده‌ها ندارند و نیروهای راهداری همچنان در تلاش برای بازگشایی مسیرهای جنگلی و صعب‌العبور هستند.

به گفته نیروهای راهداری شهرستان ورزقان ارتفاع برف در این مسیرها خیلی بالا می باشد و حتی در مناطقی به ۶ متر می‌رسد، در کنار حجم زیاد برف پایین بودن دمای هوا همراه با کولاک شدید باعث کم شدن دید شده و همین امر موجب سخت و طاقت فرسا شدن عملیات بازگشایی شده است.

جابر حبیبی رئیس اداره راه شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار فارس در ورزقان از تلاش اکیپ‌های راهداری برای بازگشایی مسیر روستاهای جنگلی گفت و افزود: نیروهای اداره راه شهرستان ورزقان با تمام امکاناتی که در اختیار دارند در تلاش هستند در سریع‌ترین زمان ممکن این محورها را بازگشایی کنند.

وی گفت: هم اکنون راه روستاهای کلم، اوزی، طویل، کرینگان، ملک طالش، بالوجه، خوینرود و اجاق‌کندی کلیبر مسدود است.

شهرستان ورزقان به دلیل قرار گرفتن در منطقه زیبای قره‌داغ، دارای مناظر بدیع و بکر طبیعی و آثار تاریخی است که ویژگی‌های خاصی به طبیعت ورزقان بخشیده و این شهرستان را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است.

شهرستان ورزقان با وسعت ۲۳۶۸ کیلومتر مربع (۵٫۲ درصد مساحت استان) در ۷۵ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان‌های کلیبر و جلفا، از سمت شرق با شهرستان اهر، از سمت غرب با شهرستان مرند و از سمت جنوب با شهرستان‌های هریس، تبریز و شبستر هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان ورزقان دارای دو بخش به نام‌های مرکزی (شامل دهستان‌های ازومدل جنوبی، ازومدل شمالی، بکرآباد و سینا) و خاروانا (شامل دهستان‌های دیزمار مرکزی، جوشین و ارزیل)، دو نقطه شهری به نام‌های ورزقان و خاروانا و ۱۶۳ آبادی است.

آب و هوای ورزقان در تابستان معتدل تا گرم و در زمستان سرد و یخبندان و پربرف است. به طور کلی ورزقان منطقه‌ای کوهستانی است و اطراف آن را کوه‌های آق‌داغ، مشکعنبر، کامتال، جوشون، جله‌داغ، ایری‌داغ، کیامکی، خاروانا و پیرسقا فرا گرفته‌اند. همین امر سبب شده تا کشاورزی و دامداری در این شهرستان رونق بیشتری داشته باشد، به گونه‌ای که همه ساله ورزقان در فصل تابستان شاهد حضور دام‌های عشایر قره‌داغ است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *