استانی 18 تیر 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

با جنگ اقتصادی دشمنان مقابله خواهیم کرد/دفاع از ارزش های انقلاب/ جهش اقتصادی اجتماعی در استان

رضا شریفی مدیر مجتمع مس آذربایجان با سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورا دیدار نموده و وی را در جریان روند فعالیت های تولیدی، اجتماعی و … مجتمع مس سونگون قرار دادند.

شریفی در دیداری که با سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا داشت با ارایه گزارشی از عملکرد و فعالیت های مجتمع اظهار داشت: ما نیز همچون دیگر اقشار و صنعتگران میهن عزیزمان ایران در تلاش هستیم تا در جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر عظیم الشأن انقلاب است گام اساسی برداشته و وظیفه خود را در این راستا ادا نماییم.

مدیر مس منطقه آذربایجان با اشاره به رشادت های شهدا و جانبازان عزیز خاطر نشان کرد: چه در اوایل انقلاب و چه در طول جنگ تحمیلی این بزرگ مردان با ایثارهای خود امنیت و صلابت و سرافرازی را به کشور و مردم عزیزمان هدیه دادند و امروز نیز ما تلاش خواهیم نمود در این جنگ اقتصادی تمام عیار تحمیلی، به عنوان سرباز وطن تا حد توان در سنگر صنعت و تولید مبارزه و از ارزش و آرمان های انقلاب اسلامی دفاع نماییم و بتوانیم رهروان حقیقی راه شهدا باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۸ به سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی ادامه داد: شرکت ملّی مس ایران و مناطق تابعه آن در راستای تحقق این امر نیز برنامه ریزی های زیادی انجام داده اند به گونه ای که در سال ۱۳۹۷ با تولید۳۱۰ هزار تن کنسانتره مس شاهد با افزایش ۳ درصدی تولید و همچنین در سه ماهه اول سال ۹۸ ، افزایش ۲ درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده را شاهد هستیم.

وی با اشاره به وضعیت روابط بین المللی کشور افزود: شرکت ملّی مس ایران در تلاش است با بومی سازی دانش و تجهیزات و قطعات مورد نیاز خود و استفاده از پتانسیل های داخلی و فراهم کردن بستر ارتباط صنعت با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور، نهضت جدیدی را در صنعت معدن ایجاد نماید که در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست یافته ایم که نمونه بارز آن بومی سازی چند هزاری قطعات مورد نیاز صنعت مس است.

شریفی با اشاره به اکتشافات جدید صورت گرفته در مجتمع مس سونگون گفت: بر اساس اکتشافات صورت گرفته، ذخیره قابل استخراج معدن مس سونگون به بیش از۱ میلیارد تن و ذخیره زمین شناسی به بیش از۲ میلیارد تن افزایش یافته است که این آمار نشانگر آن است که با تکمیل این اکتشافات ممکن است بزودی مجتمع مس سونگون به بزرگترین معدن مس کشور تبدیل شود و این امر موجب توجیه اقتصادی و … جهت ایجاد فاز۳ تغلیظ در این مجتمع می شود که اقدامات اولیه در این خصوص صورت گرفته و بزودی شاهد انتقال تجهیزات و … به داخل مجتمع خواهیم بود که این امر نیز در راستای رونق تولید بوده و می تواند علاوه بر اشتغال زایی، گردش مالی خوبی در استان ایجاد نماید که این امر خود می تواند زمینه ساز رشد و بالندگی استان گردد.

مدیر مس منطقه آذربایجان در خاتمه سخنانشان ضمن اشاره به حمایت های مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی از طرح های توسعه مس سونگون گفت: جا دارد از همه این عزیزان تقدیر و تشکر کنم چرا که با بهره برداری از این طرح ها جهش اقتصادی، اجتماعی، صنعتی، معدنی و … در استان بوقوع خواهد پیوست که تصور آن شاید در اذهان عمومی غیر قابل باور است.

سردار خرم نیز در این دیدار با اشاره به نقش و اهمیت صنایع و معادن در این جنگ اقتصادی گفت: عملکرد و فعالیت های مجتمع مس سونگون اعم از تولید، مسئولیت های اجتماعی برون سازمانی و … در نوع خود کم نظیر و مایه خرسندی دوستداران انقلاب اسلامی و مسئولین استانی است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نقش مجتمع مس سونگون در زمینه های تولید، اشتغال و … و همچنین همکاری آن مجموعه در جهت اجرای با شکوه تر برنامه های فرهنگی، اجتماعی در سطح شهرستان ورزقان و استان، از شریفی تشکر نمود.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *