استانی 20 مرداد 1398 - 5 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چرا معادن ورزقان خام فروشی می‌شود؟/ دسترنج مردم باید در منطقه به نتیجه برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آوای ورزقان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد پیش از ظهر امروز در مراسم رونق تولید اشتغال زایی و توسعه پایدار که در شهرستان ورزقان برگزار شد، اظهار کرد: همه می‌گویند که خبرنگاران فقط در روز خبرنگار می‌خندد ولی در عوض همه سال می‌گراینند ولی امیدوارم همیشه خبرنگاران بخندند.

وی  با بیان اینکه این جلسه به پاس تقدیر از زحمات مسوولانی است که یک فاز دیگر از فازهای مس آذربایجان، مستقر در سونگون را راه‌اندازی کنند، گفت: دو فاز اکتشاف و استخراج در حال فعالیت بود و امروز فاز سوم را شاهد هستیم که کار پر عیارسازی را انجام خواهد داد.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: البته دو فاز دیگر در مرحله انجام بوده و منتظر نتیجه است که از آنها می‌توان به فاز ذوب اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آقای سعد محمدی سوال کردم که در دنیا چند معدن مس است که جواب دادند که ۱۱۰ معدن در دنیاست که دو مورد از آنها در ایران است و معدن مس سونگون دومین معدن کشور بوده و بیش از ۲۰ سال است که استخراج در آن انجام می‌گیرد.

پورمحمد بیان کرد: تا به حال آنچه که در معدن ورزقان اتفاق افتاده است خواسته مردم نبود و آنچه که مردم می‌خواستند نیز هنوز اتفاق نیافتاده است.

وی افزود: خواسته مردم این است که دسترنج مردم در منطقه به نتیجه برسد چراکه این به نفع نظام و مردم استان و به خصوص منطقه ورزقان است.

امام جمعه ورزقان با استناد به تاکیدات رهبری مبنی بر جلوگیری از خام‌فروشی، تصریح کرد: خام‌فروشی در قِبَل کشور خارجی و یا درون کشور فرقی ندارد؛ چرا باید این حجم خودرو از مس آذربایجان به مس کرمان برود در حالی که تبعات  آن زیاد است و استهلاک خودرو داشته و اشتغالی بیش از ۵۰ راننده ندارد.

وی توضیح داد: انتظار بر این است که خام فروشی از منطقه را به ممنوعیت ۱۰۰ درصد برسانید. با تلاش روحیه انقلابی فاز بعدی مس آذربایجان محقق شود و هر چه سریع‌تر اعلام کنیم که ذوب مس منطقه‌مان در خود منطقه انجام می‌گیرد.

پورمحمد تاکید کرد: مردم ورزقان مردم محرومی هستند ولی در عوض عزت و غیرت زیادی دارد به طوریکه من در بازدیدها از خانه‌های مردم دیده‌ام که حتی خانواده‌ای هست که نان خشک در خانه ندارد و حتی با تحقیقات متوجه شده‌ام که تحت پوشش کمیته امداد نیستند و آن کمک را عیب بر خود می‌دانند و معتقدند که باید با عزت نفس کار کرده و درآمد حاصل کنند.

وی ابرلز کرد: در حکومت امام زمان (عج) حکومت بر اساس مردم محوری خواهد بود و این روند در دوره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز وجود داشت.

امام جمعه ورزقان متذکر شد: وظیفه داریم تا دست مردم را بگیریم و اینکه مردم با ما همکاری می‌کنند مهم نیست در حالی که الحمدالله مردم آذربایجان‌شرقی مردمی قدردان بوده ولی در مقابل انتظاراتی دارند تا با عملیاتی کردن فازهای بعدی معدن، پیشرفت حاصل شود.

وی با بیان اینکه وقتی وارد ورزقان می‌شویم نه اسم روستا می توان روی آن گذاشت و نه اسم شهر، توضیح داد: مردم انتظار پیشرفت شهرسازی دارد به طوریکه در شهرهای مسیری معادن از جمله سرچشمه کرمان می‌توان این پیشرفت شهرسازی را دید.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *