استانی 17 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کدام پروژه‌های راهسازی آذربایجان‌شرقی امسال زیر بار ترافیک می‌رود؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، ابوالقاسم سلطانی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از اجرای ۱۴ پروژه ملی به طول بیش از یک‌هزار کیلومتر در حوزه راه و شهرسازی این استان خبر داد و افزود: این طرح ها شامل احداث بزرگراه های اهر – تبریز، خواجه – ورزقان – سه راهی آقابابا، صوفیان – شبستر – سلماس و تبریز – اسپیران – آقابابا – خاوانا – مرز نوردوز، ۴ خطه کردن مرند – جلفا و احداث باند دوم سراب – بستان آباد و اتصال آن به آزادراه تبریز – زنجان است.

وی اضافه کرد: احداث باند دوم سرچم – میانه، راه اصلی بناب – محمدیار – نقده، راه اصلی کنارگذر پل میانه، باند دوم مرند – ایواوغلی، باند دوم تبریز – بستان آباد، راه اصلی کنارگذر ایلخچی و پل معلم بناب و بهسازی راه اصلی جلفا – اصلاندوز- پارس آباد – بیله سوار از دیگر طرح های ملی این استان در حوزه راه و شهرسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: امسال پروژه های احداث باند دوم بزرگراه اهر – تبریز به طول ۱۰ کیلومتر، باند دوم بزرگراه شبستر – تسوج به طول ۱۰ کیلومتر، بزرگراه خواجه – ورزقان به طول ۱۵ کیلومتر، بزرگراه تبریز – اسپیران به طول ۱۲ کیلومتر و باند دوم بزرگراه مرند – جلفا به طول ۴ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

سلطانی، ادامه داد: باند دوم مرند – ایواوغلی به طول ۷ کیلومتر، آزادراه سهند – تبریز به طول ۲۴ کیلومتر و قطعه دوم آزادراه تبریز – مرند به طول ۳۳ کیلومتر (شوردرق) از دیگر طرح های ساخت و توسعه راه های استان است که تلاش می شود در سال جاری به بهره برداری برسند.

وی یادآوری کرد: در حوزه ریلی نیز طرح اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به تبریز (ایستگاه خاوران) به طول ۴۴ کیلومتر به بهره برداری می رسد و بهره برداری از این پروژه باعث انتقال بخش عمده‌ای از حمل ‌و نقل مسیر به بخش ریلی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی ترافیک در راه های استان در سال ۱۳۹۸، گفت: در سال گذشته طرح های بازگشایی باند دوم آزادراه تبریز – ارومیه به طول ۳۱ کیلومتر و احداث باند دوم محور اهر – تبریز به طول ۹۰ کیلومتر اجرا شد که ۸۰ کیلومتر از این طرح به صورت ۴ خطه و بخشی نیز راه اصلی است.

سلطانی، احداث باند دوم محور خواجه – ورزقان را از دیگر طرح های سال گذشته اعلام کرد و افزود: ۳۵ کیلومتر از این مسیر زیر ترافیک رفته که بخشی به صورت ۴ خطه و بخشی نیز راه اصلی است.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته در راستای افزایش ایمنی ترافیک جاده های استان، باند دوم مسیر شبستر – سلماس نیز اجرا شد که ۸ کیلومتر از سمت شبستر به تسوج ۴ خطه است.

سلطانی، طرح های بازگشایی ۴ کیلومتر از باند دوم سراب – بستان‌آباد، بهسازی و روکش ۳۰ کیلومتر از راههای فرعی استان و بهسازی و آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راههای روستایی را از دیگر اقدامات این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد.

به نقل از ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *