استانی 19 مهر 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برداشت غیرمجاز از اندریان تبدیل به موضوع امنیتی شده است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از آناج، احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفتگویی در مورد عدم رعایت پروتکل‌های زیست محیطی در معدن طلای اندریان اظهار داشت: گزارش‌هایی در مورد وجود بیش از حد مجاز سیانور در روان آب‌ها و منابع زیر زمینی دریافت کردیم که در این رابطه به مسئول مربوطه متذکر شدیم، اما به جای رسیدگی به این موضوع گفتند این مطالب با انگیزه سیاسی مطرح شده و چنین مشکلاتی وجود ندارد و همه چیز طبیعی است.

بیگی در ادامه مطرح کرد: با این اظهارات ناچار شدیم نتایج آزمایش‌های مربوط به آزمایشگاه رسمی حفاظت محیط زیست استان را که دلالت بر این موضوع داشت و از روان آب‌های پیرامون معدن آندریان صورت گرفته بود، ارائه کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به ورود دستگاه قضایی به موضوع و تشکیل یک پرونده مفصل برای این مسئله گفت: آزمایش‌هایی که تهیه شده، از وجود سیانور بیش از ۳۰۰ درصد حد مجاز حکایت می‌کند. متاسفانه این مقدار از سیانور منجر به تلف شدن دام‌های اهالی منطقه شده است.

وی با اشاره به اهمال کاری سازمان محیط زیست استان در مورد آلودگی معدن اندریان تصریح کرد: من واقعا متاسفم که به عنوان نماینده مردم برای این مشکل اعلام جرم می‌کنم، ولی سازمان محیط زیست استان برخلاف وظایف و رسالتی که دارد به جای اینکه حامی محیط زیست باشد در مقابل منِ نماینده مردم قرار می‌گیرد!

بیگی افزود: ناچار شدم در دادگستری علیه سازمان محیط زیست استان شکایتی مطرح کنم و به واسطه اهمال و تعلل در انجام وظایف این سازمان مدارک و مستنداتی در خصوص آلودگی معدن اندریان ارائه بدهم.

وی درباره موضوع واگذاری معدن اندریان هم افزود: در مورد واگذاری معدن علامت سوال‌هایی وجود دارد که منجر به صدور رای خلع ید از سوی دیوان محاسبات در رسیدگی بدوی شد. منتظر اعلام رسیدگی نهایی هستیم که این اهلیت را مورد سوال قرار داده است. در این خصوص سازمان صمت آذربایجان شرقی هم اعلام کرد که دیوان محاسبات رای ابطال واگذاری قرار داد را داده است.

بیگی در ادامه خاطرنشان کرد: در معدن اندریان به جهت فقدان سیاست مناسب، بهره‌برداری‌های غیرمجاز رخ می‌دهد و تب طلا در این منطقه بیداد می‌کند، به قدری که در دیوار‌های این منطقه نوشته‌هایی از فروش سیانور دیده می‌شود، سیانوری که در استخراج طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید کنترل شده باشد، در منطقه اندریان و ورزقان به راحتی و خرید و فروش می‌شود!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو بیان کرد: مسئولین استانی اراده‌ای برای کنترل بهره‌برداری‌های غیرمجاز از معدن اندریان را ندارند. کسانی، ثروت‌های قابل توجه‌ای را از بهره‌برداری‌های غیر مجاز این معدن به دست آورده اند.

وی یادآور شد: بهره‌برداری‌های غیرمجاز از معدن اندریان تبدیل به موضوع امنیتی برای استان آذربایجان شرقی شده است. پولی که از بهره‌برداری غیرمجاز به دست می‌آید، صرف ساخت مسجد و مدرسه در استان نمی‌شود و باعث به وجود آمدن ناامنی در منطقه میگردد.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *