استانی 23 آبان 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

مذاکره با آمریکا ممنوع و مردود است/ ستارخان سردار شجاع در کارهای خود با علما هماهنگ می شد

به گزارش آوای ورزقان حجت الاسلام شیخ مهدی پورمحمد امام جمعه شهرستان ورزقان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته به ایام شکست راهبردی آمریکا در انتخابات آمریکا پرداخت و گفت: در انتخابات ۱۳ آبان که یک هفته هم شمارش آرا طول کشید ، این شمارش آرا نشان داد که در ظاهر ترامپ شکست خورده اما در واقع شکست آنچنانی ترامپ و سیاست های کاخ سفید در انتخابات ۱۳ آبان شکست راهبردی بود که در سالهای اخیر نیز شکست های متعدد راهبردی برای آمریکا بوجود آمده است.

ایشان به شکست های متعدد آمریکا در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: یکی از شکست های آمریکا این بود که نتوانست جلوی بیداری اسلامی را در مناطق اسلامی بگیرد. دومین شکست آمریکا ایجاد گروه های بدلی مثل داعش و النصره برای نابودی کشورهای مقاومت مثل لبنان سوریه و عراق و بعضی از کشورهای مقاومت بود که نتوانست توسط گروه های بدلی کشورها را نابود کند.

امام جمعه ورزقان ادامه داد: آنها جنگ های نیابتی به راه انداختند که باز شکست خوردند حکومت سوریه را می خواستند سرنگون کنند که نتوانستند و نابود شونده اوباما و ترامپ بود یعنی هردو حزب آمریکا شکست خوردند.

پورمحمد به فتنه انگیزی و آشوب افکنی سال های اخیر و حتی امسال در ایران اشاره کرد و گفت: چندین رئیس جمهور از سال ۵۷شمسی برای آمریکا آمده اند و گفته اند که جمهوری اسلامی را نابود می کنیم چه حزب دموکرات چه حزب جمهوری خواه هر دو در پی نابودی جمهوری اسلامی بودند ولی خودشان نابود شدند از همه دیوانه تر ترامپ قمارباز بود که به هیچ محاسبات عقلی اعتقادی نداشت که آن هم هیچ غلطی نتوانست بکند چرا که استاد دانشگاه انقلاب به ما آموخته است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه ورزقان خطاب به بعضی دولتمردان که امیدوار و منتظر برای مذاکره با آمریکا هستند ، گفت: کسانی که خواب نحس مذاکره با آمریکا را می بینند و منتظر مذاکره با آمریکا هستند بدانند مذاکره با آمریکا ممنوع و مردود است.

ایشان ادامه داد: باید بدنبال تقویت جبهه ی مقاومت باشیم هیمنه ی امریکا در ایام شهادت سردار سلیمانی با حمله ی سرداران جمهوری اسلامی به پایگاه کثیف مهم عملیاتی عین الاسد امریکا در عراق ، شکسته شد که هیچ محاسبات نظامی نداشتند که جمهوری اسلامی می تواند عین الاسد را موشک باران کند.

خطیب جمعه ورزقان با بیان اینکه تغییر رئیس جمهور در امریکا در سیاست جمهوری اسلامی ایران هیچ فرقی ندارد ، گفت: سیاست جمهوری اسلامی این است که امریکا شیطان بزرگ است ، امریکا قابل اعتماد نیست و دولتمردان و سیاستمداران ما باید به این فرمایش حضرت آقا دقت کنند که آمریکا قابل اعتماد نیست ، سیاستمداران و دولتمردان امریکا که برنامه ی سیاسی کشور را به دولت می دهند قابل اعتماد نیستند و آنها هنوز وجود دارند.

وی ادامه داد: از دست مردم امریکا فقط این برمی آید که دولت را تغییر دهند اما نمی توانند سیاست مداران امریکا را تغییر دهند ، آن سیاستمدارانی که تغییر نمی کنند افول قدرت امریکا را استارت زده اند.

حاج آقا پورمحمد تغییر سران جبهه ی باطل را فرصتی برای جبهه ی حق دانست و افزود: دولتمردان شرقی بخصوص ایران باید به این دقت کنند ، تغییر سران جبهه ی باطل فرصتی برای جبهه ی حق در دنیا بخصوص در ایران اسلامی است. الان فرصت خوبی است برای تقویت جبهه ی مقاومت ملی ، بیداری اسلامی در منطقه و دنیا که باید از این فرصت بدست آمده دولتمردان ما استفاده کنند تا اینکه ریشه قدرت امریکایی ریشه کن شود و شاهد افول هرچه زودتر امریکا باشیم.

ایشان از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طرح ((اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها)) که یک روز مانده به انتخابات امریکا تصویب شد اشاره کرد و گفت: براساس این طرح سالانه ۱۲۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰درصدی تولید و در داخل کشور ذخیره می شود که قابل تحسین می باشد.

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز درگذشت مرد بزرگ آذربایجان خصوصا منطقه ورزقان ستارخان (سردار ملی) و با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ، گفت: سردار ستارخان یک انسان متدین و متشرع که از ورزقان به تبریز رفته و در آنجا قیام کرده و در تهران درگذشت.

وی ادامه داد: ستارخان با علما ارتباط داشت در خاطراتش می گوید فتوای علمای بزرگ نجف در جیب من است یعنی این مرد بزرگ ، مبارز و شجاع کار خودش را با هدایت علما و مراجع نجف تنظیم می کرد در آن زمانی که روشن فکران شرق و غرب، لیبرال های غربی کمونیست های شرقی ، آنهایی که تفکرات روشنفکری را می خواستند در جامعه اعمال کنند ستارخان با علمای نجف هماهنگ و فتوا می گرفت یعنی زمانی که ستارخان قیام مسلحانه بر علیه حکومت کرد برای آن قیام فتوای علمای نجف را داشت. لذا روح پاک آن بزرگوار صلوات و سلام میفرستیم و این ایام را گرامی می داریم و برای ملت شریف آذربایجان ، بخصوص مردم منطقه ورزقان و خانواده آن بزرگوار تسلیت عرض می کنیم.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *