استانی 08 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

امسال ۶۰ فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمنده اهدا شده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمد در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد، با بیان اینکه این انقلاب ، انقلاب پا برهنگان است ، ابراز داشت: بدلیل اینکه انقلاب ما ، انقلاب اسلامی و با محوریت دینی است پس از ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۴ اسفند ماه ۵۷ حضرت امام(ره) در جهت حمایت از فقرا و نیازمندان کمیته امداد را تاسیس کرد.

امام جمعه ورزقان به سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی و نقش محرومان و مستضعفان در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل محرومان و مستضعفان را پیشتازان انقلاب می دانستند و در بیاناتشان فرمودند: من یک تار موی کوخ نشینان را به تمام کاخ نشینان نمی دهم.

خطیب جمعه ورزقان با اشاره به برپایی جشن نیکوکاری و جمع آوری کمک به خانواده‌های نیازمند، ابراز داشت: احسان و نیکوکاری پاداش الهی دارد و بهترین فرصت است در آستانه عید نوروز کمک حال این افراد باشیم لذا همه مؤمنان در این امر خیر و خداپسندانه مشارکت و همکاری کنند.

ایشان ادامه داد: امسال بیش از ۶۰ فقره جهیزیه توسط کمیته امداد ، سپاه ، معدن مس سونگون و خیرین عزیز شهرستان به نوعروسان نیازمند اهدا شده است که جای تقدیر و تشکر را دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ۱۵ ماه رجب سالروز رحلت جانسوز ام المصائب حضرت زینب کبری (س) را تسلیت گفت و افزود: بعد از حادثه کربلا و بعد از اینکه حضرت زینب کبری(س) پیام کربلا را به گوش کوفیان و شامیان رساند ، رحلت کرد.

حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه حضرت زینب(س) مصداق بارز انسان کامل بود ، افزود: گرچه ما انسان کامل را به معصوم دارای عصمت کبری می گوییم امام چندین امامزاده است که مصداق بارز انسان های کامل می باشد که یکی از آن ها حضرت زینب (س) می باشد.

ایشان ادامه داد: اصلی ترین وظیفه ما نسبت به انسان های کامل در زندگی این است که برای خودمان الگو و سرمشق زندگی قرار دهیم چرا که حضرت زینب(س) در مکتب نبوی ، علوی و فاطمی تربیت شده و به کمال رسیده است.

امام جمعه ورزقان سه ویژگی بارز (معرفت، بصیرت و شجاعت) را برای حضرت زینب(س) برشمرد و افزود: معرفت الهی حضرت زینب(س) به معنای توحیدشناسی و و اصل نبوت و امامت است. ایشان چون به اصل توحید ، نبوت و امامت معرفت داشت راه شناس بود. وقتی امام حسین(ع) به کوفه می آمد حضرت زینب (س) با شناخت برادرش و راه و مسیر امام حسین(ع) ، ایشان را همراهی کرد لذا حضرت زینب(س) هم (راه شناس) و هم (راهنما شناس) بود.

ایشان ادامه داد: پس از شهادت امام حسین(ع) وقتی لشکر دشمن به خیمه ها آتش زدند ، حضرت زینب(س) نزد حجت الهی (امام سجاد علیه السلام) رفت و کسب تکلیف کرد، خیمه‌ها را آتش می‌زنند. ما چه کنیم؟ امام فرمود: عَلَیکُنَّ بِالفرار« فرار کنید.» حضرت زینب(س) بدون شک و تردید همه کودکان و بانوان را به بیابان‌ها راهی کرد و دستور امام را اطاعت کرد و این یک انسان کامل راه شناس و راهنما شناس می باشد.

حاج آقا پورمحمد ادامه داد: به تعبیر علامه طباطبایی اگر تمام اجزای دین اسلام ، مورد تجزیه و تحلیل شود ، در توحید خلاصه می شود و اگر توحید مورد ترکیب درآید ، در (اخلاق و عمل) خلاصه می شود. فرد مسلمان باید اخلاق و عمل داشته باشد و مسلمان باادب ، مسلمانی است که نماز و روزه داشته باشد و اگر این اخلاق و اعمال از درجه خود بالاتر روند، توحید خواهند بود یعنی یک انسان موحد توام با ادب و اخلاق عبادت کرده است.

حاج شیخ مهدی پورمحمد ادامه داد: به تعبیر شهید مطهری ایمانی که دارای بصیرت نباشد از نظر دینی ایمان واقعی نمی باشد و این ایمان و عبادت باید با بصیرت و آگاهی صورت گیرد و این ویژگی دوم حضرت زینب (س) می باشد و هر کسی که بصیرت در عبادت نداشته باشد خداوند آن را ایمان واقعی تلقی نمی کند.

ایشان سومین ویژگی حضرت زینب (س) را شجاعت دانست و افزود: حضرت زینب کبری(س) شیرزن هاشمی لقب گرفته بود با وجود شرایط اسارت و سختی های پیش رو ، زمانی که ابن زیاد خطاب به زینب(س) گفت: کار خدارا با برادرانت چگونه دیدی؟ زینب(س) با شجاعت گفت: (ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا) من جز زیبایی چیزی ندیدم و یه آینده نگاه کن و ببین. بطوریکه ۱۰ روز طول نکشید در شام ، اوضاع تغییر کرد و حاکمیت یزید متزلزل شد بطوریکه در کاخ یزید برای یاران امام حسین(ع) مجلس ترحیم برگزار شد و این ها شجاعت ‌های حضرت زینب (س) است.

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص لغو پروتکل الحاقی مجلس پرداخت و گفت: طبق مصوبه راهبردی مجلس در صیانت از منافع ملت ایران، پنجم اسفند ماه روزی بود که بایستی از پروتکل الحاقی خارج شویم که به فرموده مقام معظم رهبری دولت مصوبه مجلس را انجام داد و تعهدات را کاهش داد که جای تقدیر و تشکر را دارد.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *