اسلایدر 16 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لزوم برخورد قاطع با متخلفان منابع طبیعی/آمریکا برای هر سرباز خود در منطقه تابوت سفارش دهد

به گزارش آوای ورزقان حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در خطبه های نمازجمعه ۱۵ اسفند ۹۹ با اشاره به بیست و پنجم ماه رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام ، عنوان کرد: امام کاظم(ع) در عالم بشریت بخصوص در عالم تشیع حق حیات در گردن ما دارد. آن بزرگوار در زمان منصور عباسی به امامت رسید که فاسد ترین خلیفه ی بنی عباس بود و به جمع کردن ملک و املاک علاقه زیادی داشت و هر طور که می توانست از املاک مردم آن را بدست می آورد.

ایشان ادامه داد: بعد از شهادت امام صادق(ع) ، منصور دوانیقی از بغداد به حاکم مدینه نامه نوشت که اگر محمد بن جعفر(ع) معروف به صادق وصیتی به شخص خاص کرده و وصی خود قرار داده است او را نزد خود بخواند و گردن او را بزند. لذا امام صادق(ع) هیچوقت امام بعد از خود را معرفی نکرده است و فقط شیعیان با بصیرت توانستند امام بعدی را بشناسند.

خطیب جمعه ورزقان به زندگی امام کاظم(ع) پرداخت و افزود: امام کاظم (ع) به مدت ۳۵ سال امامت کرد که ۱۱ سال زندگی اش را در زندان سپری کرد که مسلمانان به ظاهر ، آنانی که ادعای ولایت مداری می کردند یکی از دیگری خفقانی تر بودند حتی در زمان بنی عباس که با شعار ولایت مداری حکومت را بدست گرفت بعدا خانه ولی امر خود را به آتش کشاند.

پورمحمد با بیان اینکه در انتخابات ۱۴۰۰ نیز کسانی خواهند بود که ادعای ولایت مداری خواهند کرد ، افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ افراد زیادی ادعای ولایت مداری خواهند کرد چرا که در گذشته نیز افرادی بودند که ادعای ولایت مداری می کردند و بعد در مقابل ولایت قرار گرفتند. کسی که در دوره اول ریاست جمهوری اش، خود را عبد مخلص ولایت معرفی می کرد ، در دوره دوم ریاست جمهوری اش در مقابل ولایت ایستاد و خیانت کرد که خیانت اش از خیلی از افراد کمتر نبود.

وی تصریح کرد: مردم باید با علم و آگاهی رای خود را به صندوق بیندازند و به کاندیدایی رای دهند که در گذشته عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است.

روز بعثت رسول اکرم(ص) ، روزی شریف تر از آن نیست

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مبعث رسول گرامی اسلام در روز پنجشنبه ۲۱ اسفندماه به عظمت این روز پرداخت و گفت: حضرت امام خمینی (ره) در مورد روز بعثت می فرماید: روز بعثت رسول اکرم(ص) در سرتاسر دهر؛ »مِنَ الازَلِ الَى الابَد« روزی شریف تر از آن نیست. مرحوم شیخ جواد ملکی تبریزی استاد اخلاق حضرت امام(ه) نیز در کتب اخلاقی خود(المراقبات) می فرماید: شب و روز بعثت بسیار ارجمند است و بلکه ارجمندترین روز و شب سال است که از خداوند می خواهم همه ما را از فیوضات آن بهره مند فرماید.

آمریکا برای هر سرباز خود در منطقه تابوت سفارش دهد

خطیب جمعه ورزقان در ادامه با اشاره به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن برخی مواضع متعلق به نیروهای مقاومت در عراق، گفت: در هفته گذشته با دستور بایدن ۳منطقه پادگان امام علی(ع) که مستشاران ایرانی و حزب الله و پادگان حشدالشعبی که در آن نیرهای حشدالشعبی مستقر هستند مورد حمله جنگنده‌های آمریکایی و موشک‌های آنان قرار گرفت.

حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه جو بایدن با این حمله چه اهدافی را به دنبال دارد پرداخت و گفت: یکی از اهداف اصلی آن ها بوجود آوردن طرح خاورمیانه بزرگ در منطقه خاورمیانه می باشد.

ایشان یکی دیگر از اهداف آمریکایی ها ارسال پیام حمایت به کشورهای متحدان منطقه خصوصا اسرائیل دانست و گفت: امریکایی ها باید این را بدانند که اگر کسی جنگی را شروع کند آنان تمام کننده جنگ نخواهند بود و قبل از اینکه سربازان خود را در غرب آسیا پیاده کنند باید تابوت نیز برایشان سفارش دهند.

خطیب جمعه ورزقان جو بایدن را روی دیگر سکه استکبار دانست و گفت: مسئولان خوش بینی که می گویند بایدن و ترامپ با هم تفاوت دارند بدانند که ترامپ و بایدن هیچ فرقی با هم ندارند و در واقع با این حملات می خواهند به ایران هشدار دهند که اگر برجام را آنطوری که ما می خواهیم به نتیجه نرسد گزینه نظامی روی میز خواهد بود و این مطلب بارها توسط رئیس جمهور وقت آمریکا (اوباما) بر سر زبان آورده شده است.

ایشان ادامه داد: آمریکایی ها با این حملات خواستند وانمود کنند که بر اوضاع داخلی امریکا مسلط شده و نوبت به تقویت نقش آمریکا در خارج ، خصوصا در غرب آسیا است ولی بدانند کسانی که جنگ را بر ایران اسلامی تحمیل کنند اگر یکی بزنند ده تا خواهند خورد.

لزوم برخورد قاطع با متخلفان منابع طبیعی

خطیب جمعه ورزقان همچنین روز درختکاری و هفته منابع طبیعی را تبریک و بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: هر تخلفی در حوزه منابع طبیعی باید با جدیت پیگیری شود و از قوه قضائیه می خواهیم نظارت خود را در این زمینه بیش از پیش مورد توجه قرار دهد چرا که منابع طبیعی متعلق به عموم مردم می باشد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *