استانی 01 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

غدیر؛ تداوم خط نبوت/ اهمیت دادن اسلام به کیفیت مدیریت جامعه

حجت الاسلام و المسلمین رجب احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ورزقان در گفتگو با خبرنگار آوای ورزقان گفت بیان داشت: مدیریت جامعه طبق آموزه های قرآنی باید در اختیار حاکمان صالح و مصلح باشد که بستر مناسب برای تحقق جامعه آرمانی و توحیدی را برای بشر فراهم نمایند.

وی گفت: در واقعه غدیرخم برای اهمیت دادن به این نکته است که مدیریت جامعه از اولویت های اولیه و از تاثیر گذارترین امور در هدایت و ضلالت مردم شمرده می شود. علاوه بر اهمیت داشتن مدیریت جامعه، مصداقی که این مسئولیت را برعهده هم بگیرد باید تطبیق کامل با معیارهای الهی در این زمینه را داشته باشد.

احمدی در ادامه به آداب عید غدیر اشاره کرد و گفت: عید سعید غدیرخم بزرگترین عید مسلمانان است. به همین خاطر به آن عیدالله الااکبر و عید آل محمد (ص) گفته می شود، برای این روز اعمال مستحبی زیادی در روایات ذکر شده است، از جمله اعمال فردی می توان به روزه گرفتن، غسل کردن، عطر زدن، بیزاری جستن، نماز روز عید غدیر، دعا کردن، جشن گرفتن اشاره کرد.

وی گفت: درس بزرگ غدیر همین است که امام نباید تنها بماند و اگر گفتیم یابن الحسن در عمل نیز با امام زمان (عج) بمانیم و این گونه نباشد که امام زمان (عج) را بخوانیم و لیکن در عمل دل او را به درد بیاوریم

زنده نگه داشتن غدیر

دبیر بنیاد غدیر خم ادامه داد: دبیر بزرگشت داشت غدیر خم گفت: شادمانی کردن و مجلس گرفتن در اعیاد اسلامی، عملی نیکوست؛ ولی نیکوتر آنکه، در مورد بزرگی آن عید بیندیشیم. حضرت امام خمینی (ره) در مورد درست زنده نگه داشتن عید سعید غدیر خم می فرماید: زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود. این ها خول است؛ اما مسئله این نیست. مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم. به ما یاد بدهند که غدیر، منحصر به آن زمان نیست؛ غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است، باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد. قضیه غدیر، قضیه جعل حکومت است. این است که قابل نصب است؛ والا مقامات معنوی قابل نصب نیست

حجت الاسلام والمسلمین احمدی در پایان گفت: واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی رسول گرامی اسلام (ص) رخ داد و در آن علی (ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود. غدیر تنها نام یک سرزمین نیست؛ یک تفکر است. غدیر ، نشانه و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می دهد. غدیر، نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *