اسلایدر 14 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پاداش اشک برای امام حسین(ع) با خداوند است و خداوند کمتر از بهشت برای او راضی نمی‌شود/تهمت، افترا و متهم کردن در شان هیچ کس نیست/هر کس در این شهرستان موجب سلب آرامش و ایجاد تفرقه باشد در هر لباس و مقام باشد، مجرم است

به گزارش آوای ورزقان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ورزقان، حجت الاسلام والمسلمین مهدی پورمحمد در همایش هیات مذهبی شهرستان با بیان این که برگزاری مراسم ماه محرم در کنار رعایت دستور العمل‌های بهداشتی خواهد بود، اظهار داشت: سخن ما این است که جامعه مذهبی و متدین خوب بلدند مراسم مذهبی خود را با رعایت موارد بهداشتی برگزار کنند و این مهم را سال گذشته ثابت کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری ماه محرم ، اظهار کرد: حرف حساب ما ، احیاء و تعظیم شعائر حسینی در ایام عزاداری ماه محرم است. جامعه برای حرکت رو به‌ جلو بر اساس هویت ریشه‌دار در محبت به سیدالشهدا به تعظیم شعائر حسینی در محرم نیاز دارد.

حاج آقا پورمحمد درباره فضیلت اشک بر امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: کسی که به یاد امام حسین علیه‌السلام باشد و به اندازه پر مگسی اشک بریزد، اجر او با خداوند است و خداوند کمتر از بهشت برای او راضی نمی‌شود.

امام جمعه ورزقان در ادامه صحبت های خود ، ماه محرم را تجلی امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: یکی از مؤلفه‌هایی که امام حسین(ع) برای آن قیام کرد، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که بشر امروز بیش از هر زمان به تبیین اندیشه‌های این امام همام در این زمینه نیازمند است.

حاج آقا پورمحمد به ارزش و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و آنرا لازم در مسائل اجتماعی دانست و گفت: در این شهرستان که بیش از سه سال است بعنوان خادم فرهنگی در خدمت اهالی محترم هستم متاسفانه شاهد هستم که عده ای علم تعطیلی معروف به نام وحدت و علم به احتزاز درآوردن منکر به نام تفرقه را برداشته اند چرا که منافع شخصی خود را در تفرقه و دامن زدن به اختلافات در شهرستان می دانند ، ایام ماه محرم و پیام قیام امام حسین(ع) بهترین فرصت است تا ما هدف از امر به معروف و نهی از منکر را که دین اسلام به آن تاکید داشته است برای مردم بازگو کنیم.

امام جمعه ورزقان توهین و تفرقه را در جامعه ، خوراک کسانی دانست که توان رویارویی و پرداختن به حقیقت را ندارند ، خاطرنشان کرد و گفت: مسئول باید با تشریح عملکرد خود برای مردم امیدآفرینی کند و نباید دنبال توهین و تفرقه در جامعه باشد.

حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه تهمت، افترا و متهم کردن در شان هیچ کس نیست ، افزود: برخی افراد خیلی راحت به دورغ به دیگران برچسب می‌زنند ، انسان متدین هیچگاه به دیگران تهمت نمی‌زند سرشت پاک انسانی‌اش به او اجازه این کار را نخواهد داد.

حاج شیخ مهدی پورمحمد با تاکید بر اینکه هر کس در این شهرستان موجب سلب آرامش و ایجاد تفرقه باشد در هر لباس و مقام باشد، مجرم است ، گفت: این میز و مقام که در اختیار ما قرار دارد ماندگار نیست و اگر آسایش مردم را بهم بزنیم و خانواده ها و انسان ها را از هم دور کنیم مطمئنا آه و ناله مظلومان دامنمان را خواهد گرفت و باید جوابگو باشیم.

حاج آقا پورمحمد با تاکید بر اینکه وظیفه ما هیئتی ها و مریدان سیدالشهداء این است که اعمال و رفتار و حرکت های ما باید الگوی جوانان و نسل های آینده باشد ، افزود: همه عزاداران باید در صف های عزاداری امربه معروف را با حرکت های سنجیده و در شان علمدار اهل بیت(ع) به نمایش بگذارند تا انشااله مورد رضای پروردگار و مورد توجه امام حسین(ع) باشند

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *