اسلایدر 30 مرداد 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

مساجد محل تربیت دینی افراد و رشد ارزش های انقلابی می باشد و مهمترین مرکز درمانگری آسیب های اجتماعی هستند

به گزارش آوای ورزقان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین  مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۳۰ مرداد مصادف با روز جهانی مساجد ، گفت: امیر مومنان حضرت علی(ع) فرمودند: مساجد محل نشست و برخاست انبیاست و خانه اهل تقوا و بازاری از بازارهای آخرت است و برای من نشستن در مسجد از نشستن در بهشت ارزشمند است.

حاج آقا پورمحمد مساجد را از پایگاه های اصلی فرهنگ سازی در جامعه عنوان کرد و گفت: مساجد محل تربیت دینی افراد و رشد ارزش های انقلابی می باشد و مهمترین مرکز درمانگری آسیب های اجتماعی هستند لذا متولیان امور مساجد با ارائه برنامه های فرهنگی و با استفاده از امکانات مدرن روز در ترویج باورها و اعتقادات اسلامی قدم بردارند.

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت کنونی افغانستان ، ابراز داشت: امروز وضعیت افغانستان بحرانی تر و پیچیده تر است و مردم از آینده خود نگران هستند گرچه به ظاهر طالبان تغییر ایدئولوژی و تغییر سیاست و مدیریت داده اند و امروز در دسته جات حسینی حضور پیدا می کنند این در حالی که در دهه ۷۰ با دسته جات حسینی مقابله می کردند ولی طالبان همان طالبان است بطوریکه روی دیگر سکه داعش است و تربیت یافته امریکاست.

حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا ایران در دفاع از مردم افغانستان با طالبان مقابله نکرد، ولی در عراق و سوریه وارد عمل شد، خطاب به این تندروها گفت: در پاسخ به این افراد باید حوادث گذشته را به یاد بیاوریم: ۱- در سال ۲۰۰۰ میلادی وقتی که امریکا به عراق حمله کرد همین تندروها گفتند بیایید از صدام حمایت کنیم صدامی که بیش از ۲۰۰ نفر از جوانان ما را شهید کرده بودند که در آن زمان با تدبیر رهبری ، نظام جمهوری اسلامی نجات پیدا کرد و وارد جنگ دیگری نشد. ۲- آنهایی که ما را تشویق ورود به افغانستان می کنند همان هایی هستند که ما را تقبیح کردند در عراق و سوریه چیکار می کردید؟! همان هایی هستند که در دهه ۷۰ به طالبان کمک کردند. آن ها باید بدانند سیاست های کشور با درایت رهبری تدبیر می شود و طالبان نیز بداند یقیناً نظام اسلامی عملکرد طالبان را به دقت دنبال خواهد کرد.

وی در پاسخ به یک پرسش مهم که چرا ایران به کمک دولت افغانستان نمی روند؟ افزود: دولت اشرف غنی انتخاباتی برگزار کرد، که ۲۰ درصد مردم در آن شرکت کردند و با ۹۰۰ هزار رأی از ۱۰ میلیون نفر واجد شرایط به اشرف غنی و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به عبدالله عبدالله رای دادند که در روز مراسم تحریف هر دو مراسم تحریف گذاشتند و چون اشرف غنی تحت حمایت امریکا بود دولت تشکیل داد.

وی ادامه داد: اولا نرخ مشارکت مردم در انتخابات افغانستان (۲۰ درصد مردم) نشان از عدم مقبولیت دولت افغانستان می باشد ، در ثانی اشرف غنی یکی از نیروهای مزدور کثیف آمریکایی بود که با روی کار آمدن طالبان از افغانستان گریخت اگر ایران نیرویی به سوریه و عراق فرستاد به این دلیل بود که دولت آن‌ها رسما از ایران کمک خواستند اما اشرف غنی هیچ گونه تقاضای کمکی از ایران نکرد و امیدش به امریکا بود.

خطیب جمعه ورزقان با اشاره به یکم شهریور ماه روز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک، بیان کرد: ضمن تبریک این روز به پزشکان گرامی شهرستان از همه پزشکان که به عنوان مدافعان سلامت در راستای شیوع ویروس کرونا تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود هفته دولت را تبریک گفت.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *