اسلایدر 30 آبان 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بسیج جناح سیاسی نیست و نخواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، بمناسبت هفته بسیج خبرنگار ما با حجت الاسلام رجب احمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان ورزقان به گفتگو نشسته که در زیر با هم می خوانیم.

یکی از افتخارات انقلاب اسلامی تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) بود، این نهاد مقدس از ابتدای شکل گیری در همه شرایط چه در جنگ و صلح و چه عرصه ها و میادین مختلف، در خدمت آرمان های انقلاب و رهبری عزیز آن بوده و افتخارات زیادی را رقم زده و توانست در سایه خدمات خالصانه خود بیش از پیش در قلب امام امت و رهبر عزیز انقلاب و همچنین ملت مسلمان ایران جای بگیرد و به نماد مظهر اخلاص، تعهد و ایثار و خدمت خالصانه تبدیل شود.

*بسیج جناحی نیست و نخواهد بود

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار ما، متذکر شد: بسیج یکی از دو جناح سیاسی یا سه جناح سیاسی یا چهار جناح سیاسی داخل کشور نیست و نخواهد بود، بسیج لشکر انقلاب است و بسیج مال انقلاب است.

وی گفت: حضرت امام خمینی (ره) درباره تشکیل این نهاد مقدس می فرمایند” بسیج لشکر مخلص خداست، من همیشه به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می خورم و از خدا می خواهم من را با بسیجیانم مشهور گرداند.

*شاخص های تفکر و فرهنگ بسیجی

احمدی به مهم ترین شاخص های تفکر و فرهنگی بسیجی اشاره کرد و گفت: ۱- ولایت یاور و ولایت محور ۲- عمل صالح و پرهیزکاری ۳- ایثار و مقاومت ۴- آگاه، بصیر، زمان شناس، موقعیت شناس ( آرمان گرای واقع بین) ۵- پیش رونده و پیش برنده ۶- مردمی بودن ۷- دارای سعه صدر و انتقاد پذیر ۸- پاسدار هویت اسلامی ایرانی ۹- امیدوار و امید آفرین ۱۰- تکلیف گرای نتیجه محور، نجات بخش و فرصت ساز

وی در ادامه با اشاره به ارتقاع توانمندی های بسیج در عرصه های مختلف گفت: بی شک تحقق این هدف مهم که مورد انتظارات رهبر انقلاب هست، نیازمند الزاماتی است که بسیجیان باید توجه و اهتمام داشته باشند ۱- “الزامات اخلاقی” یعنی ما در درون خودمان اخلاقیات نیکوی اسلامی را پرورش دهیم. ۲- ” الزامات رفتاری” یعنی همین خُلقیات نیکو را در عمل با مردم، در عمل با محیط، در تعادل با جامعه و انسان ها به کار ببریم. ۳- “الزامات عملی” مراد کارهای است که بایستی انجام بگیرد: یعنی تقویت خصال نیک در خود، برخورد مهربان و خدوم تحسین برانگیز با محیط عمل جدی در همه جبهه ها، هم در جبهه علم هم در جبهه فعالیت ها هم در جبهه تولید و در هر جا که حضور دارند. کار جدی و بدون احساس خستگی و با پرهیز از تنبلی کار کنیم

احمدی در پایان گفت: هفته بسیج در حقیقت فرصت و بهانه ای برای زنده نگه داشتن ارزش ها و روح بسیجی در آحاد ملت مخصوصا جوانان پرشور و مدافعان عاشق و صادق است.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *