استانی 03 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بسیج در خط مقدم مبارزه با دشمن در عرصه‌های مختلف است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان به نقل از خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام  رجب احمدی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج شجره طیبه ای است که به فرمان بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و منشأ خدمات فراوانی برای مردم و کشور جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج صرفاً یک نهاد انقلابی نیست، گفت: بسیج یک جریان فکری است و تفکر بسیجی باید بیش از پیش در بین مدیران، مسئولان و مردم نهادینه شود.

احمدی اضافه کرد: منش بسیج خدمت بی مزد و منت به مردم و حضور در صحنه‌های مختلف مجاهدت و تلاش است و از این رو کاهلی و خستگی هیچوقت در این نهاد مقدس نفوذ نمی‌کند.

وی حضور بسیج در ارائه خدمات عام المنفعه و جهادی را از جمله نقاط درخشان این نهاد در فعالیت‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: طی سال‌های گذشته و همزمان با رخدادهای مختلف طبیعی مثل سیل و زلزله و کرونا، شاهد زحمات بسیجیان در عرصه‌های مختلف خدمت بوده‌ایم.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه بسیج در خط مقدم مبارزه با دشمن در عرصه‌های مختلف فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بعد از نبرد در دوران دفاع مقدس هم اکنون نیز این نهاد مقدس در رشد و توسعه همه جانبه علمی، مقابله غیرتمندانه با تهاجم فرهنگی، دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام و ایران اسلامی و غیره حضوری فعال و مستمر دارد.

وی ظرفیت‌های بسیج را در توسعه و پیشرفت کشور انکار نشدنی دانست و افزود: متأسفانه در برخی از برهه‌ها از این ظرفیت به خوبی استفاده نشد در صورتیکه اگر از این ظرفیت به خوبی استفاده می‌شد شاهد کاهش بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها بودیم.

حجت الاسلام احمدی اقدامات کنونی جوانان بسیجی ورزقان را در فعالیت‌های جهادی خوب ارزیابی و اظهار کرد: انجام خدمات کمک رسانی به خانواده های داغ دیده کرونایی، ساخت خانه محروم، ارائه آموزش‌های رایگان تحصیلی و خدمات مشاوره‌ای، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی غذایی و بهداشتی و غیره از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اضافه کرد: بسیج و بسیجیان از همان ابتدای شیوع این ویروس و با وجود تمام خطرات مردانه پای کار آمدند و با اقدامات مختلف در حوزه‌های درمانی، بهداشتی و حتی نگهداری از بیماران کرونایی خدمات ماندگاری را در تاریخ کشور ایران به ثبت رساندند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه جهاد در حال حاضر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، بیان داشت: متأسفانه در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی هم اکنون شاهد انتشار بسیاری از مطالب کذب و دروغ در مورد مسائل مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی و غیره هستیم و هدف از این تهاجم ناامیدی مردم است که لازم است بسیجیان با جهاد امیدبخشی و حضور پرشور در این عرصه با تبیین اصول و مبانی اصیل ایرانی و اسلامی در جهت شبهه زدایی حرکت کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ورزقان از لزوم ورود جدی بسیجیان در عرصه‌های مختلف هنری و ادبی خبر داد و تاکید کرد: بسیجیان باید با حضور در این عرصه‌ها و دیگر حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و تولید آثاری ماندگار در راستای تشکیل تمدن اسلامی که مورد تاکید رهبر فززانه انقلاب است، حرکت کنند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *