اسلایدر 11 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

۲۷ شهید در یک روستای ۷۰۰ خانواری یعنی افتخار منطقه/ مردم اندریان مومن و انقلابی هستند

به گزارش پایگاه خبری آوای ورزقان به نقل از روابط عمومی دفترامام جمعه شهرستان ورزقان. حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی پورمحمد امام جمعه شهرستان ورزقان در یادواره شهدای روستای اندریان ضمن تشکر و قدردانی از مردم شهید پرور و انقلابی روستا گفت: روستای که ۲۷ شهید والا مقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و یک سوم ورزقان جمعیت دارد اما در مقابل ۷ مسجد دارد نشان از مومن بودن مردم آن روستا است. خاک پای شما هستم من دست های یکایک شما را می بوسم.

وی در ادامه با اشاره به آیه قرآنی گفت: قرآن می فرماید؛ وَلا تَقولوا لِمَن یُقتَلُ فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتٌ ۚ بَل أَحیاءٌ وَلٰکِن لا تَشعُرونَ. شهید زنده است. شهید به معنای لغوی یعنی گواه، شاهد، امروز شهیدان مجلس شما مردم شهید پرور را می بینند.

پورمحمد به شهید هم دوره خود اشاره کرد و افزود: ما شهید اصغر عبدالجباری را داریم که با قناسه های خود روزگار بعثی ها را سیاه کرده بود و گلوله هایش به خطا نمی رفت. پیگر این شهید تا امروز پیدا نشده است.

امام جمعه ورزقان با بیان اینکه شهدای روستای اندریان انقلاب کردند. افزود: ۲۷ شهید در یک روستای کوچک ۷۰۰ خانواری و در روستای ۳ هزار نفری یعنی هر تک تک این شهدا مدال افتخار هستند. نه تنها برای خانواده نه تنها برای روستا بلکه برای منطقه مدال افتخار هستند و خطاب به پدر گرانقدر شهید والامقام صفری گفت: دست هایت را می بوسم من خک پای شما هستم. شما ولی نعمتان ما هستید.

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس گفت: اجازه نمی دهیم با هر حرکت ناصحیح و نسنجیده آرمان شهدا را خراب کنند. این ملت بزرگ تو دهنی می زنند و اجازه نخواهند داد. دلار در سال ۵۷. ۷ تومان بود و تا ۳۳ هزار تومان رسید اما مردم در انتخابات و راهپیمای ها و در صحنه های دیگر پرشورتر ظاهر شدند.

امام جمعه شهرستان ورزقان با اشاره به مسائل و مشکلات روستا گفت: به هیئت مدیره معدن طلای اندریان صراحتا اعلام کردام. مردم اندریان متدین و انقلابی هستند. بحث های که متوجه مردم اندریان می کنید یک مقدار از نظر بنده اجحاف است. ما شاگرد دانشگاه انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری هستیم در همین دانشگاه بزرگ شدیم. حالا حالا حرف و حدیث ها را باور نمی کنیم، من پازل ها را کنار هم قرار می دهیم و بعد از آن نتیجه و قضاوت می کنم، هر اتفاقی که در منطقه و شهرستان اتفاق میافتد به عنوان یک پازل در کنار یکدیگر قرار می دهم و در آخر نتیجه گیری می کنم. خدا عقل و قدرت تجزیه و تحلیل داده است تا نتیجه بگیریم. گرچه منابع مربوطه هر چه می خواهند بگویند و بنویسند. من عقل دارم و می بینم چه اتفاق های می افتد. من می گویم این دینامیت ها از کجا آمدند؟! این مواد منفجره های که شبانه منفجر می شوند با اجازه چه کسی منفجر می شود؟!

امام جمعه ورزقان ادامه داد: قاچاقچی با انفجار قاچاق نمی کند، به هیئت مدیره معدن هم گفت ام. به داخل شرکت نفوذ کردند. در سال ۹۷ قرارداد بستند و در همین قرارداد آمده است که ۴۰۰ هزار تن استخراج خواهند کرد. در سال ۹۸ تقریبا ۱۴ هزار تن استخراج شده و در سال ۹۹ که معدن تعطیل شده بود ۴.۵ هزار تن و در شش ماهه اول ۱۴۰۰ حدود ۶.۵ هزار تن استخراج کردند. این ۴۰۰ هزار تن چند سال زمان می برد؟ و چند برابر استخراج شرکت، به نام قاچاق استخراج شده است. خیال نکنند که امام جمعه از این ها خبری ندارد. شما مطمئن باشید از همه چیز خبر داریم. آن های که چشمشان را بستند. آدم های خودشان به نام قاچاق استخراج می کنند، ماشین آلات دادند، دینامیت دادند و مجوزه انفجار دادند. همین ها باید پاسخگو باشند!! به هر جا گفتیم اما جواب نگرفتیم تا اینکه خبرنگار شورای سیاست گذاری تماس گرفت و اطلاعات کافی را به آنها دادیم و خواستیم کمک کنند تا آبروی مردم روستا نرود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمد گفت: به نام ملت و به کام قاچاقچیانی که خود شرکت و اطرافیانش هستند این کارها را انجام می دهند. مسئولان مربوطه نگویید علمای مسئول نمی دانند! می دانند و بخاطر نظام تحمل کردند. اما دیگر نمی توانیم تحمل کنیم. انشا الله انتظار داریم بزودی مسئولان مربوطه کشوری عکس العمل نشان دهند.

وی ادامه داد: ای کسانی که می گویید اندریانی ها قاچاقچی هستند. این تکبیر مردم اندریان است رویتان سیاه شود شما جیبتان را ببندید. مردم خودشان حل می کنند. جیبتان پاره است؟ و پر نمی شود؟! اما به فضل خدا جیب ها را متلاشی خواهیم کرد در هر پست مقامی باشید. منِ روحانی و امام جمعه این اتفاقات را می بینم اما اداره کل صمت نمی بیند؟ مسئولان مربوطه کشوری، استانی و شهرستانی نمی بینند؟ از من بهتر می بینند اما جیبشان پاره هست، با خون همین شهدا جیب آن ها را خواهیم دوخت. این یادواره آن ها را بی آبرو خواهد کرد و به فضل خدا این وضعیت را پیگیری می کنم و با حمایت شما مردم تا ایستگاه آخر خواهم رفت.

پورمحمد در ادامه افزود: در معدن طلای اندریان دو مورد مشکل هست: مورد اول موضوع قاچاق بود که پرداخت کردیم و مورد دوم بحث زیست محیطی است. خجالت نمی کشید از فضای سبز و از این وضعیت؟ مدیریت کنید، ما نمی گوییم استحصال نکنید. این کار عادی است که معدن استخراج و استحصال دارد و از سیانور استفاده می کنند. ما مخالف این کار تخصصی نیستیم. اما لجام گسیخته مزارع مردم، حیوانات و احشام را نابود شود قابل قبول نیست.

پورمحمد ادامه داد: مردم را با بعضی تعابیر ضد انقلاب نکنید. قاچاقچی خود شما هستید که به نام مردم استفاده می کنید. اگر ۵ نفری هم اینجا باشند شما این ۵ نفر را عامل خود قرار دادید. به فضل وکرم خدا این موضوع را پیگیری می کنیم و انشا الله بزودی نتیجه می گیریم و باید مشخص شود دینامیت ها از کجا می آیند. انفجارات با مجوز چه کسانی انجام می شود؟  مراکز و مسئولان مربوطه باید پاسخگو باشند و بنده عنوان مطالبه گر از طرف مردم مطالبه می کنم. نباید طوری رفتار کرد که احشام، مزارع و مراتع منطقه از بین برود، مدیریت کنید حداقل از یک قسمت استحصال صورت بگیرد و مدیریت کنید همان قسمت احشام تردد نکنند و آثار استحصال از آن منطقه به بیرون نشت نکند. احشام و هم همانند مردم حق زندگی دارند.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *