استانی 19 آذر 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

بیمارستان ورزقان تکمیل شود/ انقلابی گری باید در عمل باشد نه در شعار!

به گزارش آوای ورزقان به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان ورزقان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت از نمازگزاران برای تقوای الهی اظهار داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند: نگه دارنده ترین و مقاوم ترین سپر برای انسان تقوا هست، تقوا انسان را از انجام گناه باز می دارد.

وی در ادامه به عدم رعایت حقوق بشر در جامعه غربی اشاره کرد، گفت: در خیلی از جوامع خصوصا جامعه غربی حقوق بشر رعایت نمی شود، همان طور که رهبر انقلاب فرمودند هر کسی هم در مورد حقوق بشر اظهار نظر کند آمریکایی ها حق ندارند. آنها به قدر زیادی به بشریت خیانت کردند، آنها در جنگ جهانی دوم ۱۷ میلیون نفر را کشتند و همچنان زرادخانه های این کشور ها از بمب های اتمی پر است.

پور محمد در ادامه به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: این شورا باید برای در راستای توسعه فرهنگی جامعه به مردم کمک می کرد تا جامعه از نظر فرهنگی توسعه یافته شود، طبق فرمان امام (ره) یکی از اهداف و وظایف اصلی این شورا، گسترش و نفوذ فرهنگ اسلامی در شئون جامعه است. اما متاسفانه در گذشته این شورا به وظایف فرهنگی خود عمل نکرده است ،اما غافل از آن که ریشه تمام مشکلات کشور ریشه در فرهنگ دارد.

وی تزکیه محیط های علمی و فرهنگی از اهداف اصلی و مهم شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و خطاب به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی گفت: در جمهوری اسلامی بیت المال هزینه می شود تا فرهنگ و هنر اسلامی در جامعه حاکم شود. امیدواریم برای توسعه فرهنگ اسلامی بیش از پیش تلاش شود.

پورمحمد در ادامه ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن روز پرستار بیان داشت: انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به شهرستان ورزقان توجه ویژه ای داشته باشد، بارها اعلام کردیم متاسفانه با وجود این همه امکانات، مردم مظلوم، محروم و شهید پرور شهرستان ورزقان در اوج محرومیت و کمبود امکانات دولتی زندگی می کنند.

وی ادامه داد: تنها بیمارستان شهرستان امکانات مناسبی ندارد. اگر حق و حقوق مردم شهرستان پرداخت می شد این مشکلات به وجود نمی آمد. از مسئولان مربوطه انتظار داریم و می خواهیم جهت تکمیل و تجهیز بیمارستان علامه جعفری هرچه زودتر اقدام کنند.

خطیب جمعه ورزقان با اشاره سالروز میلاد زینب کبرا ادامه داد انقلابی گری باید در عمل باشد نه در شعار و به صورت پوچ و خالی. افزود: در روزهای سخت و در اوج اسارت حضرت زینب (س) آسیب شناسی کرد و عدم بصریت مردم را تذکر داد.

امام جمعه شهرستان ورزقان به اهداف دشمنان برای هدف قرار دادن خانواده و جامعه اشاره و گفت: غیرت آقایان و عفت بانوان دو هدفی است که دشمنان آن را مورد هدف قرار داده و دنبال از بین بردن آن ها هستند که باید در مقابل آن ایستاد

وی افزود: زینب کبرا خطاب به یزید معلون گفت؛ «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا» هر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و وحیِ ما را هم نمی‌توانی از میان برداری. این آینده نگری زینب کبرا بود که امروز آن را در دنیا می بینیم.

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *