استانی 04 دی 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

معرفی نخبگان ورزقانی/ دکتر احمدی را بشناسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، تحریریه این رسانه در نظر دارد نخبگان و شخصیت های برتر و برجسته شهرستان ورزقان را شناسایی و به مردم معرفی کند. در نوبت پنجم خبرنگار ما اطلاعات دکتر محمدحسین احمدی سیه کلان را جمع آوری کرده است و خلاصه شده آن را باهم می خوانیم.

محمد حسین احمدی متولد بهمن ماه سال ۱۳۶۵ روستای سیه کلان از توابع شهرستان ورزقان می باشد. چهار سال است که ازدواج کرده است و همسر محمدحسین دانشجوی دکترای تخصصی رشته ژنتیک پزشکی دانشگاه شهید بهشتی می باشد.

وی ۴ برادر دارد که در رشته های حسابداری، حقوق، مهندسی مکانیک و عمران فعالیت دارند و ۳ خواهر که فرهنگی و خانه دار هستند.

 

دکتر احمدی سال ۸۵ در مقطع کارشناسی رشته مهندسی معدن وارد دانشگاه صنعتی سهند شد و در سال ۹۲ مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اتمام رساند و بلافاصله با رتبه یک کشوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع دکتری ادامه تحصیل داد. بعد از دفاع از رساله دکتری با درجه عالی و طی کردن مصاحبه تخصصی و گزینش عمومی بعنوان اولین پژوهشگر پسادکتری رشته مهندسی معدن در کشور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر پذیرش گرفت.

علیرغم اخذ دعوت نامه و پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی (دانشگاه نوادا آمریکا، دلفت هلند) تدریس در دانشگاه های داخلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان، صنعتی سهند و صنعتی امیرکبیر) و فعالیت با واحدهای معدنی کشور (مس سونگون، آهن سنگان، کالامین و سرب و روی مهدی آباد و …) را ترجیح داد. چرا که وی بر این باور است که با پول بیت المال به این حد از مرتبه علمی رسیده و باید برای این مرزوبوم خدمت کنند.

محمد حسین احمدی در طول دوره تحصیل بیش از ۴۰ مقاله و کتاب در نشریات معتبر داخلی و بین المللی در حوزه معدن به چاپ رساند. در پروژه های معدنی کشور نقش فعال داشته که از جمله آن ها می توان به تعیین شاخص انفجار در محل احداث کارخانه تغلیظ فاز ۳ مجتمع مس سونگون و طراحی تونل های زیرزمینی معدن طلای مزرعه شادی اشاره کرد.

دکتر احمدی در مورد سرزمین مادری خود به آوای ورزقان گفت: شهرستان ورزقان از لحاظ منابع معدنی غنی است ولی متاسفانه به علت بی مهری مسئولین و سو مدیریت در طول عمر چهل ساله انقلاب نتوانسته به جایگاه واقعی خود دست یابد. با وجود معدن مس سونگون و معادن طلا هنوز هم جزء محروم ترین مناطق کشور محسوب می شود. مردم شهرستان ورزقان از نظر فرهنگی و علمی در سطح بالایی قرار دارند و علیرغم کمبودهایی که در این شهرستان حس می شود ولی باز به سرزمین خود عرق دارند. البته لازم می دانم به این نکته هم اشاره کنم که نخبگان ما فقط آقایان نیستند و بانوان فعال و کاربلد هم در شهرستان ما کم نیستند که می توان در جایگاه های مختلف مدیریتی شهرستان از آنها بهره برد و پیشنهاد می کنم در پایگاه خبری تحلیلی اوای ورزقان بانوان نخبه را به مردم شهرستان معرفی نموده و آنها را بشناسانید.

در ادامه گفتگو به خلاصه رزومه دکتر محمد حسین احمدی پرداخت می کنیم؛
دکتر محمدحسین احمدی دارای مدرک تحصیلی پسادکتری در رشته مهندسی معدن بوده و تخصص اصلی ایشان مهندسی انفجار می باشد. در کنار تدریس در دانشگاه صنعتی امیرکبیر و همکاری در امور کنترل فرایند و پژوهش مجتمع مس سونگون، بعنوان عضو هیات مدیره شرکت مهندسی نوآوران مس تهران نیز فعالیت دارند. همچنین ایشان نائب رئیس و عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان اذربایجان شرقی می باشند.

وی در حال حاضر با نهادهای علمی و فرهنگی مختلف از جمله شورای معادن استان، بسیج مهندسین، بسیج اساتید، بنیاد ملی نخبگان و استعدادهای درخشان همکاری نزدیکی دارند.

دکتر احمدی بیش از ۱۰ طرح پژوهشی و تحقیقی در سابقه خود دارد.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *