اسلایدر 06 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

اگر امروز دنیای گفتمان است، پایگاه های نظامی آمریکا در خاورمیانه چه غلطی می کنند؟!

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه ورزقان؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، تربیت جوانان در تراز انقلاب اسلامی برای آینده کشور را مهم دانست و گفت: ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه ها، اوقاف و تبلیغات اسلامی در مقابله با اهداف دشمنان انقلاب اسلامی که خانواده و فرهنگ را مورد هدف قرار دادند، باید جوانان را که وارثان کشور هستند، با تربیت اسلامی در تراز انقلاب اسلامی در آینده به جامعه تحویل دهند.

پورمحمد ادامه داد: دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی برای تاثیر گذاری روی خانواده ها و جوانان کشور هزینه های زیادی می کند تا بی دین و ضد انقلاب به بار آورند.

وی در ادامه ضمن تبریک پیشاپیش روز مبعث، گفت: پیامبر اکرم (ص) سالیان سال در آن زمان کار فرهنگی انجام دادند و ۱۳ سال در مکه و ۱۰ سال در مدینه محاصره شدند و ۸۳ جنگ مختلف برای آن حضرت تحمیل کردند، اما همان پیامبر، امروز صد ها میلیون نفر در دنیا پیرو دارد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) در مقابل جاهلیت عصر قبل از دین اسلام مبعوث شدند، گفت: پیامبر اسلام مابین جاهلیت اولی و جاهلیت آخری مبعوث شدند و با قدرت و تدابیر پیامبر اسلام جاهلیت اولی از بین رفت، جاهلیت آخری که همان تحریف واقعیت های دینی است که اگر رخ دهد تغییر ارزش ها اتفاق خواهد افتاد و جای خوب و بد در آن عوض خواهد شد.

خطیب جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت: زمانی سومین قدرت موشکی دنیا اوکراین بود و زرادخانه های بزرگ شوروی در اوکراین مستقر شده بودند، سی سال پیش اوکراین را خلع سلاح کردند و متعهد شدند اگر روزی اوکراین با خطر و تهدید مواجه شود، ناتو، آمریکا و روسیه از اوکراین حمایت و دفاع خواهند کرد.

پورمحمد گفت: استکبار گفتگوی تمدن ها و دنیای گفتمان را شعار می دهد اما در عمل کشور های مثل سوریه، عراق، یمن، افغانستان و امروز اوکراین را با جنگ مواجه می کند.

وی در ادامه متذکر شد: اگر امروز دنیای گفتمان است، پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟! امروز قدرت موشکی و نظامی، قدرت اقتصادی و قدرت سیاسی حرف اول را می زند.

امام جمعه ورزقان گفت: مجلس انقلابی بنا به دلایلی طرح صیانت از فضای مجازی را رد کرده است، من نه مخالف این طرح هستم نه موافق آن هستم اما مدیریت مناسب فضای مجازی امروز به یکی از ضروریات کشور تبدیل شده است که انتظار می رود مجلس شورای اسلامی قوانین مناسب و کارشناسی شده نسبت به شرایط جامعه را طراحی کند تا فضای مجازی به صورت امن، اسلامی و انقلابی و برای حفظ آبروی مردم مدیریت شده و پیش رود.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *