اسلایدر 07 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

برخی از ورزقانی‌ها عوارض خودروی خود را در شهرهای دیگر پرداخت می‌کنند/ اصناف ورزقان عوارضی نمی‌دهند که تخفیف بدهیم!/ در جریان بدهی ۱۱ میلیاردی شهرداری نبودم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای ورزقان، چند هفته ای است در حاشیه نمازجمعه ورزقان در راستای پاسخگویی مدیران شهرستانی به مطالبات و مشکلات شهروندان، میز خدمت ادارات مستقر می‌شود. هفته گذشته یکی از میزهای خدمت مستقر شده در مصلای ورزقان، مربوط به شهرداری ورزقان بود.

شهردار ورزقان در پاسخ به این سوال که “چرا به چاله‌های شهر رسیدگی نمی‌شود؟” می‌گوید: الان فصل کاری برای آسفالت‌ریزی نیست. و وقتی خبرنگار می‌پرسد: “خب چرا از شن و ماسه استفاده نمی‌کنید و یا بتن‌ریزی نمی‌کنید؟”، می‌افزاید: اولا هزینه سیمان و ماسه بالاست و دوم اینکه راضی به هزینه اضافی و دوباره کاری نیستیم.

قادری ادامه می‌دهد: مکررا شن و ماسه و تراشه آسفالت ریخته شده است. اما بر اثر بارش برف و باران بویژه هنگام برفروبی توسط گریدر خراب شده‌اند. در هر حال با توجه به وضعیت نامناسب مالی شهرداری، نمی‌توانیم هزینه اضافی صرف کنیم.

وی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا علیرغم اجرای شبکه آبیاری از میدان بسیج تا فلکه سونگون، چندین آبشار سنگی در این فاصله اجرا نمی‌کنید؟”، اظهار می‌دارد: در این مورد از شما تشکر می‌کنم اما ایکاش با مدیر مجتمع مس سونگون نیز صحبت کنید. ما طرح‌هایی را آماده و به مدیریت معدن مس سونگون ارسال کرده‌ایم تا مساعدت کنند. حتی سنگ هم ندادند سنگی که هزینه‌ای ندارد.

شهردار ورزقان وقتی با انتقاد خبرنگار که “چرا هر خواسته‌ای مطرح می‌شود بی‌درنگ پای سونگون را به میان می‌کشید، مگر شهرهای هم تراز ورزقان، هم معدن سونگون دارند؟”، می‌گوید: از یاد بردن معدن، به معنی نادیده گرفتن حق و حقوق مردم است. چرا باید معدن مس سونگون را از یاد ببریم؟! در قانون نوشته شده عوارض آلایندگی باید مستقیم به حساب شهرداری واریز شود.

وقتی از وی در خصوص دلایل چهره نامناسب حاکم بر شهر پرسیده می‌شود؛ توپ را به میدان شهرداران قبلی انداخته و اظهار می‌دارد: این را از شهرداران قبلی باید بپرسید. اگر هر کدام در زمان خود، یک قدم بر می‌داشتند الان وضعیت‌مان اینگونه نبود.

وی همچنین از شهروندان می‌خواهد با پرداختن به موقع عوارض خودرو و املاک تجاری و مسکونی خود، شهرداری را یاری رسانند.

قادری در ادامه با بیان اینکه صدور حدود ۲۴۰۰ فقره پروانه ساختمانی در ورزقان بعد از زلزله ۱۳۹۱، باعث شده هم‌اکنون سالی یکی دو مورد بیشتر درخواست پروانه نداشته باشیم، اضافه می‌کند: این درحالیست که سازمان بحران کشور نیز علیرغم پیگیری و نامه‌نگاری‌های متعدد، به تعهد خود در پرداخت هزینه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی پروانه‌های مذکور عمل نمی‌کند.

وی از اقدام ورزقانی‌ها در پرداخت عوارض خودروی خود در شهر دیگر انتقاد کرده و در پاسخ به پیشنهاد خبرنگار ستاد اقامه نماز جمعه که می‌توانستید با لحاظ برخی تخفیفات در عوارض اصناف، از توان این عزیزان در آماده‌سازی شهر برای جشن‌های دهه‌فجر بهره ببرید، می‌گوید: مگر مغازه‌‌دارها عوارض پرداخت می‌کنند که تخفیفی هم در نظر گرفته شود؟ در ورزقان حتی برای تابلوهای نصب شده بر درب مغازه‌ها هم عوارض پرداخت نمی‌شود.

شهردار ورزقان در پاسخ به طرح این موضوع که؛ “علاوه بر گردشگر روزانه صدها نفر جهت انجام امورات اداری به شهر ورزقان می‌کنند که عمده این مراجعان را مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و عموما افراد معلول و سالخورده تشکیل می‌دهند و از نبود سرویس بهداشتی رنج می‌برند”، می‌افزاید: چندین بار با معدن مس سونگون نامه‌نگاری شده است که متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی بزرگترین مشکل شهرداری ورزقان را بدهی‌ها چند میلیاردی این نهاد اعلام کرده و تصریح می‌کند: البته هر شهرداری بدهی دارد، اما بایستی توجه کرد در سال ۱۴۰۰ اعتبار پیشنهادی برای شهرداری ورزقان ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌باشد و تقریبا هیچ شهرداری‌ای مثل ورزقان، دوبرابر بودجه شهری بدهی ندارد.

قادری وقتی با این سوال مواجه می‌شود که؛ “مگر قبلا در جریان بدهی حدودا ۱۱ میلیاردی شهرداری نبودید؟”، پاسخ عجیبی می‌دهد: بنده و شورای شهر از بدهی کلان شهرداری خبری نداشتیم.

وی در خاتمه گفت‌وگو در رابطه با برنامه‌های خود برای رفع مشکل بدهی‌های شهرداری می‌گوید: حساب‌ها و حتی برخی از ماشین‌آلات شهرداری ورزقان توقیف شده‌اند. شهرداری درآمد ندارد و در پرداخت حقوق و اضافه‌کاری پرسنل با مشکل مواجه است. به نحوب که هزینه تعمیر و بازسازی برخی از ماشین‌آلات از کارافتاده شهرداری را نیز جناب آقای بیات مدیرعامل وقت مجتمع مس سونگون تقبل کردند.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *