استانی 20 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صاحبان قلم و تریبون و دانشجویان واقعیت ها را تبیین کنند

به گزارش آوای ورزقان، روابط عمومی دفتر امام جمعه ورزقان، حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: تقوای الهی سرچشمه همه خوبی هاست تقوا مسیر هدایت، منشا بصیرت، راه پیروزی بر دشمن بیرونی و درونی و کلید باز شدن درهای خیر و رحمت است و خداوند خارج از محاسبات، به اهل تقوا خیر و نعمات می‌بخشد.

وی در ادامه به آیاتی از سوره طلاق پرداخت و گفت: وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا ( و از جایى که حسابش را نمى ‏کند به او روزى مى ‏رساند و هر کس بر خدا اعتماد کند او براى وى بس است‏ خدا فرمانش را به انجام‏رساننده است به راستى خدا براى هر چیزى اندازه‏ اى مقرر کرده است)

خطیب جمعه ورزقان در ادامه تشریح آیه ۵۳ سوره مومنون پرداخت و افزود: فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَیْنَهُمْ زُبُرًا کُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَیْهِمْ فَرِحُونَ ( تا کار [دین]شان را میان خود قطعه قطعه کردند [و] دسته دسته شدند هر دسته‏ اى به آنچه نزدشان بود دل خوش کرد)

پورمحمد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس خبرگان به جهاد تبیین پرداخت و آن را مهم برشمرد و تاکید کرد: باید حقایق جامعه برای مردم خصوصا جوانان تبیین شود. همانطور که مقام معظم رهبری تاکید داشتند” با هزینه مبالغ سنگین از بیت المال نمی شود جهاد تبیین را راه انداخت بلکه باید صاحبان قلم و تریبون و دانشجویان واقعیت ها را تبیین کنند.

امام جمعه ورزقان در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اشرَفُ المَوتِ قَتلُ الشَّهادَهِ (شرافت مندانه ترین مرگ، شهادت است). هرگز گمان نکنید آن ها (شهدا) که در راه خدا کشته شدند یا مرده اند، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند.

پورمحمد افزود: خداوند در سوره بقره در مورد شهیدان می فرمایند: وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَٰکِنْ لَا تَشْعُرُونَ (و به آنان که در راه خدا کشته می شوند مرده نگویید، بلکه [در عالم برزخ] دارای حیات اند، ولی شما [کیفیت آن حیات را] درک نمی کنید)

وی در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان پرداخت وافزود: تا جوان هستید و نیرو دارید هواهای نفسانی و خواسته های شیطانی را از خود دور کنید و اگر در جوانی به فکر اصلاح خود نباشید دیگر در پیری کار ازکار گذشته و نمی توانید کاری انجام دهید.

پورمحمد گفت: امیرالمومنین(ع) در دوران جوانی مجذوب و شیفته خدا بود. اوج کمال آدمی در این است که مظهر تام ّ اسماء الهی گردد. انسان کامل مظهراسم اعظم الهی است و مافوق آن ذات خداست. تنها حجاب بین انسان و خدا حجاب امکان و وجوب است و این حجاب دریدنی و جدا شونده نیست. انسان کامل در مرتبه ای واقع شده که خود حجاب ذات خداوندی است.

خطیب جمعه ورزقان به اهمیت غلبه بر شهوت اشاره کرد و خطاب به جوانان متذکر شد: أعظَمُ مِلکٍ مِلکُ النَّفسِ (بزرگترین مالکیت، مالکیت بر نفْس است مالکیت نفس یعنی مالکیت بر خود ) اگر کسی با نفس خود مبارزه کند و دراین مبارزه پیروز شود لجام نفس را در دست گیرد، به گونه ای که دیگر نفسش نتواند او را به هیچ گناه ولغزش و طمعی بیندازد، او پیروز میدان و مبارزه با نفس و مجاهد است.

 

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *