استانی 23 اردیبهشت 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

میراث فرهنگی باید از اعتقادات و هویت مردم محافظت کند

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه ورزقان حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد امام جمعه ورزقان در خطبه های این هفته ضمن تبریک و گرامیداشت هفته سلامت، هفته هلال احمر و هفته بسیج سازندگی بیان داشت: این هفته فرصت مناسبی است از زحمات این نیروها که در یک سال گذشته زحمات زیادی را متحمل شدند تقدیر و تشکر کنم.

وی در ادامه به هفته میراث فرهنگی اشاره کرد و متذکر شد: میراث فرهنگی همان اعتقادات، آداب و رسوم و هویت مردم است و باید تمام آن میراث ها و هویت ها از سوی وزارت خانه ها و سازمان های مربوطه محافظت شود.

حاج آقا پورمحمد افزود: با برگزاری جشنواره ها نمی شود میراث ملی را حفظ کرد، باید تدابیری اتخاذ شود تا میراث فرهنگی که اعتقادات مهم مردم است حفظ شود.

خطیب جمعه ورزقان گفت: بیماری اقتصاد کشور بجا مانده از دولت های گذشته است، دولت آیت الله رئیسی دنبال محبوبیت نیست بلکه دنبال آرمان های انقلاب است، امیدواریم این دولت اقتصاد بیمار کشور را شکوفا کند.

حاج آقا پورمحمد با اشاره به اینکه در دولت های گذشته ثروتمندان ثروتمند تر و خانواده های کم درآمد کم درآمدتر شدند افزود: با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی سفره های مردم را کوچک کردند و موجب افزایش بی رویه قاچاق و صادرات کالاهای اساسی شدند.

وی یادآور شد: تمامی دولت ها با شعار شکوفایی اقتصاد پای کار آمده و از مردم رای گرفتند اما هیچ کدام موفق نشدند. لذا انتظار داریم مجلس انقلابی بجای شعار از دولت حمایت کند.

امام جمعه ورزقان در ادامه به ده راهکار مهم شکوفایی اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: برای رهایی از مشکلات اقتصادی باید نظام بانکی و نظام مالیاتی و ساختار بودجه که سالانه با کسری به مجلس می رسد اصلاح شود

خطیب جمعه ورزقان ادامه داد: باید فضای کسب کار و امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کنند و نظام توزیع کالا که مقادیر زیادی کالا به خارج از کشور قاچاق می شود اصلاح شود و از اقتصاد از دانش بنیان که مورد تاکید رهبر انقلاب است حمایت و اجرا شود

حاج آقا پورمحمد افزود: یکی دیگر از راهکارها این است که باید سهم نفت از بودجه کشور کمتر شود و دولت امنیت غذای و درمانی را برای عموم مردم فراهم کرده و الگوی مصرف مناسبی را برای جامعه ترسیم کنند و میزان معامله و داد ستد با همسایگان به معنای واقعی کلمه افزایش دهند

انتهای پیام/

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *