استانی 19 شهریور 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

استقبال پرشور از طرح آموزش رایگان هنر در ورزقان

 

به گزارش آوای ورزقان “مجتبی صادقی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورزقان” گفت: در راستای تحقق اهداف دولت مردمی آیت الله رئیسی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برقراری عدالت فرهنگی در کشور و همچنین توسعه اقتصاد هنر و توجه به کسب و کارهای مهارتی در زمینه ایجاد اشتغال، طرح آموزش رایگان هنر در این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: طرح آموزش رایگان هنر در قالب هفت رشته هنری شامل خوشنویسی ، طراحی مد و لباس ، کاربر کامپیوتر ،تزئین و لعاب روی سفال ، هنر سفالگری ، عکاسی دیجیتال و معرق روی چوب با استقبال پرشور علاقمندان به رشته های هنری از ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ در محل مجتمع فرهنگی هنری ورزقان با حضور اساتید مجرب و برجسته استانی در حال اجرا است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی در مناطق کم برخوردار و مرزی برای علاقمندان رشته های هنری، یک فرصت مغتنم محسوب می‌شود و متقابلا حضور هنرجویان و علاقمندان در این طرح ها نیز موجب دلگرمی دست‌اندرکاران امر و افزایش بار مسئولیت ایشان خواهد شد.

لازم به ذکر است شهرستان ورزقان یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی است و به دلیل وجود معادن سرشار مس و طلا و همچنین یک منطقه بکر برای گردشگری از شهرستانهای هدف صنعت توریستم می باشد.

وی افزود: از بُعد فرهنگی نیز مشاهیر و مفاخر بزرگ شهرستان از جمله علامه محمد تقی جعفری ، ستارخان سردار ملی ، کلنل پسیان و سردار ذاکر حیدری را از فرهیختگان برخاسته از این شهرستان می‌توان نام برد و کتیبهٔ میخی اورارتوئی با بیش از ۳ هزار سال قدمت در ۲ کیلومتری ورزقان نشان دهنده تاریخ غنی این شهرستان می باشد.

براساس این گزارش طرح آموزش رایگان هنر در راستای شعار تحول و عدالت محوری دولت سیزدهم و برنامه‌ای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستیابی به هدف توسعه اقتصاد هنر و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و صیانت از هنرهای ملی، بومی و محلی، در شهرستانهای هریس، هشترود، چاراویماق، خداآفرین، ورزقان و هوراند آغاز شده است.

این طرح در ۱۲ رشته هنری و ۶۹ دوره در شهرستانهای یاد شده در حال برگزاری است.

براساس این گزارش در مجموع ۳۲۰۰ نفر برای بهره‌مندی از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۹۶۴ نفر از ثبت‌نام کنندگان از کلاسهای حضوری طرح آموزش رایگان هنر بهره ‌خواهند برد و بقیه افراد در فضای مجازی از دوره‌های برگزار شد بهره‌مند خواهند شد.

کلیه برنامه های مرتبط با این طرح در شهرها و روستاهای خارج از مرکز استان و بدون دریافت هزینه و کاملا رایگان است و اساتید برجسته استان در راستای غنی‌تر شدن این طرح همکاری می‌کنند.

/انتهای

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *