اخبار جهان 21 آذر 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

لزوم انجام عملیات ویژه در پنتاگون/ گروه‌های کوچک سایبری چه ویژگی دارند؟ / ایران و روسیه جلوتر از آمریکا در عملیات سایبری

آوای ورزقان:لزوم انجام عملیات ویژه در پنتاگون/ گروه‌های کوچک سایبری چه ویژگی دارند؟ / ایران و روسیه جلوتر از آمریکا در عملیات سایبری
به گزارش آوای ورزقان، هافینگتون پست در تحلیلی به قلم “اسکات زیگموند گارتنر” نوشت: با تغییر رهبری وزارت دفاع آمریکا، بازگشت نیروها به عراق و تمدید مدت حضور آمریکا در افغانستان، مشخص است که انجام کارهای مشابه کافی نیست و باید دیدگاههای تازه امنیت ملی بررسی شود.
یکی از رویکردهای جدید و مهم، عملیات ویژه جنگ سایبری است یعنی قابلیت های تاکتیکی رایانه ای، شبکه اجتماعی و قابلیت های اطلاعاتی نظامی با نیروهای عملیات ویژه ادغام شوند.
در عصر گوشی های هوشمند قدرتمند و گوگل گلس (عینک گوگل) ، کشورها نیروهای سایبری متخصص دارند که آزادانه وارد یک کشور می شوند ، پیامهای مختل کننده ارسال می کنند که به نظر می رسد مبدا آنها کشوری دشمن باشد و به طور کامل بر رسانه های اجتماعی هدف تسلط پیدا می کنند. در همه جا به غیر از آمریکا برای مقابله با این اقدامات آمادگی وجود دارد.
آمریکا بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر بویژه ایران و روسیه ، فاقد قابلیتی مشترک از عملیات ویژه و عملیات سایبری است.
در حالی که رویدادهای اخیر قدرت عملیات ویژه جنگ سایبری را آشکارا نشان داده اند ، این موضوعی مهم در امنیت ملی محسوب می شود. اینکه روسیه ، به اوکراین رفت، این کار به میزان زیادی با استفاده از گروههای عملیات ویژه و نیروهای دیگر روسیه صورت گرفت که با مجموعه ای از فعالیت های جنگ سایبری حمایت می‌شدند.
این فعالیت های جنگ سایبری از دستکاری کردن شبکه های اجتماعی در اینترنت تا مختل کردن منطقه ای رایانه ها را شامل می شد. نیروهای عملیات ویژه در اوکراین ، ایران و سوریه با استفاده از جنگ سایبری ،  اقدامات سیاسی و نظامی کشورهایشان را به میزان زیادی تقویت کرده اند.این موفقیت ها ، اتفاقی نبوده است.امروزه گروههای کوچکی از نیروهای عملیات ویژه سایبری که به طور ویژه آموزش دیده و تجهیز شده اند ، بیشتر از واحدهای بزرگتر و متشکل از نیروهای متعارف می توانند بر نتایج راهبردی تاثیر گذار باشند.اما آمریکا فاقد این توانایی ترکیبی سایبری است. این وضعی عجیب است.کشوری به پیشرفتگی آمریکا نسبت به کشورهای کمتر توسعه یافته از لحاظ فناوری در خصوص ابتکار نظامی در زمینه قابلیت های سایبری تاکتیکی عقب افتاده است.

 

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *