بازنشری 04 بهمن 1393 - 9 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیا فرزند انقلاب بودن به این معنا است که هیچ کس حق ندارد از آنها سوال کند؟

به گزارش آوای ورزقان به نقل ازآناج اقدامات تامل برانگیز محمد جواد ظریف در سفر به فرانسه و پیاده روی با وزیر خارجه آمریکا در ژنو، موجب اعتراض بسیاری از اقشار مختلف جامعه شده است. ائمه جمعه کشورکه همیشه مسائل را در لفافه و غیر مستقیم گوشزد می کنند، اینبار به طور صریح نسبت به این حرکت وزیر امور خارجه واکنش نشان دادند. در همین زمینه گفتگویی با یکی از فعالان سیاسی ترتیب دادیم:

وحید اشتری، سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران در گفتگو با آناج در خصوص انفعال مجلس در نظارت بر عملکرد وزیر امور خارجه گفت: در یک سال و نیم اخیر ما شاهد فجایعی در سیاست خارجی بودیم که مجلس اصلا ورود نکرد و مبحثی مانند پروتکل الحاقی که در توافق ژنو به طرف غربی وعده داده شده است، نیاز به تصویب مجلس وجود دارد ولی اصلا در مجلس مطرح نشد و فقط هر از گاهی شاهد هستیم که آقای کریمی قدوسی، سوالاتی را از آقای ظریف می پرسند که خیلی  موثر نیست. لذا معتقدم که مجلس در یک سال و نیم اخیر منفعل نبود، بلکه به نوعی در زمینه سیاست خارجی تعطیل بوده است. چرا که انفعال به مجموعه ای اطلاق می شود که در گذشته حالت پویا و فعال داشته و بعد از آن دچار کم کاری می شود.

وی با اشاره به عملکرد آقای ظریف و انتقادات اخیر به اقدامات وزیر امور خارجه گفت: درست نیست که ما فقط بحث پیاده روی آقای ظریف یا سفر به فرانسه را در نظر بگیریم و نقد کنیم. بلکه باید مجموعه اقدامات و تصمیم گیری های آقای ظریف را در طول تصدی وزارت خارجه ببینیم و بررسی کنیم.

وی افزود: اقداماتی که در فیس بوک و کامنت ها مبنی بر اینکه آن مرد که هلوکاست را تایید می کرد، رفت، آمریکا با یک موشک می تواند سیستم دفاعی ما را نابود می کند و غیره. لذا درست نیست که در مورد سایر رفتارهای ایشان حرف نزد و به نظرم هر شخصی غیر از آقای ظریف بود تا الان استیضاح می شد. چرا که سطح رفتاری ایشان در سطح وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیست.

اشتری تصریح کرد: شاهد بودیم که انتصاب برخی افراد مسئله دار و غیر هم سطح در وزارت علوم سبب استیضاح و برکناری وزیر علوم شد، اما در خصوص اشتباهاتی که در سیاست خارجه رخ داده است هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

اشتری در خصوص ارتباط انتقادات به ظریف و اظهارات امام خامنه ای (مدظله العالی) گفت: نه تنها آقای ظریف بلکه کل کابینه، تمام روسای جمهور و کابینه های قبلی، تمام نمایندگان مردم، فرزند انقلاب هستند اما نکته مهم این است که آیا فرزند انقلاب بودن به این معنا است که هیچ کس حق ندارد از آنها سوال کند؟ کسی حق استیضاح کردن را ندارد؟ لذا نباید از این عبارت سوء استفاده بکنند.

سخنگوی کمیته صیانت از منافع ایران افزود: اینکه حضرت آقا می فرمایند اینها فرزند انقلاب هستند به این معنا نیست که اینها معصوم هستند و اشتباه نمی کنند. به این معنا است که به اینها خائن و سازشکار نگویید. حالا ممکن است این مسئولین قصور کنند، اشتباه کنند، عزل شوند. لذا من نمی گویم که ایشان خائن هستند یا امثال آنها. بلکه می گویم سطح تحلیل و فهم آقای ظریف هم سطح وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیست.

اشتری با اشاره به عملکرد ظریف از آغاز تصدی وزارت خارجه گفت: آقای ظریف طوری رفتار می کنند که انگار وزیر خارجه یک کشور فقیر تو سری خور هستند و طرف مقابل هر چیزی گفت ما باید بخندیم و قبول کنیم تا بتوانیم چند میلیارد دلار پول بیاوریم تا مملکتمان را از قحطی و بحران نجات دهیم.

وی با اشاره نامه مقام معظم رهبری، سوالی را در خصوص دستگاه خارجی مطرح کرد: این سوال مطرح است که سطح دیپلماسی عمومی ما به کجا رسیده است که رهبر معظم انقلاب شخصا باید ورود کنند و برای مردم جهان تببین کنند که این مسائل، اقداماتی از پیش طراحی شده است و فریب این عملیات های رسانه ای را نخورید. معتقدم رهبری در جاهایی ورود می کنند که کم کاری شده و حق مطلب ادا نشده است.

نویسنده
احمد مظفری
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *